خوراکی‌هایی که می‌توانند کرونا را از پا درآورند

© Photo / Pixabay / Thorsten Blank خوراکی‌هایی که می‌توانند کرونا را از پا درآورند
خوراکی‌هایی که می‌توانند کرونا را از پا درآورند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان و محققان راهکار مهم غلبه بر این بیماری را بالا بردن سیستم ایمنی بدن می‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک آنچه محققان و پزشکان در مورد مبارزه با کووید ۱۹ می گویند هیچ چیز نیست به جز داشتن یک سیستم ایمنی قوی.

در حالیکه هنوز دارو و واکسنی برای درمان قطعی بیماری کووید ۱۹ در اختیار نیست، پزشکان و محققان راهکار مهم غلبه بر این بیماری را بالا بردن سیستم ایمنی بدن می‌دانند تا به واسطه آن بدن در مقابل این ویروس توان ایستادگی داشته باشد.

پزشکان به بیماران توصیه می‌کند که در زمان ابتلا به این ویروس بیشتر میوه و سبزیجات بخورند و از گوشت، لبنیات و غذای فرآوری شده که باعث التهاب می‌شود، دور بمانند. این کار به شما این امکان را می‌دهد، حداقل علائم و عوارض جانبی بیماری را بهتر متحمل شوید و در این میان داشتن پاسخ مناسب سیستم ایمنی بدن تنها چیزی است که می‌تواند با این بیماری مقابله کند.

عامل تضعیف کننده  سیستم ایمنی در برابر کرونا معرفی شد  - اسپوتنیک ایران
عامل تضعیف کننده سیستم ایمنی در برابر کرونا معرفی شد

مرکبات و ویتامین سی.توصیه شده روزانه این ویتامین ۶۵ تا ۹۰ میلی گرم در روز است که معادل یک لیوان کوچک آب پرتقال یا خوردن یک گریپ فروت کامل است. تقریباً همه مرکبات دارای ویتامین سی ، زیادی هستند.

فلفل قرمز دو برابر یک پرتقال ویتامین C دارد.

کلم بروکلی را خام بخورید. سرشار از ویتامین های A و C و E است. مواد شیمیایی موجود در آن برای مسلح کردن و تقویت سیستم ایمنی بدن شما بسیار مفید است.

سیر همراه با گل میخک محافظ سیستم ایمنی بدن. سیر همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی است که تصور می شود برای مقابله با عفونت ها مهم است.

زنجبیل؛ یک دستگاه قدرتی برای ایمنی و هضم. ثابت شده که التهاب را کاهش می دهد و در مواجهه با غده های متورم یا گلودرد یا هرگونه بیماری التهابی کمک می کند.

اسفناج یا هر نوع سبزیجات برگ سبز. اسفناج نه تنها با ویتامین C بلکه آنتی اکسیدان ها و بتا کاروتن سرشار است که هر دو به سیستم ایمنی بدن شما برای مقابله با مهاجمان کمک می دهند.

زردچوبه مبارز با التهاب.  سعی کنید تومریک اضافی را در دوره های استرس یا در فصل آنفلوانزا به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برای مقابله با التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن، ۵۰۰-۲۰۰۰ میلی گرم کورکومین مصرف کنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала