مقامات اروپا به جاسوسی ثروتمند ترین فرد جهان مشکوک شدند

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandمقامات اروپا به جاسوسی ثروتمندترین فرد جهان مشکوک شدند
مقامات اروپا به جاسوسی ثروتمندترین فرد جهان مشکوک شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات کشورهای اروپایی به جف بزوس، بنیانگذار آمازون برای جاسوسی مشکوک هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  CNBC، مقامات اروپایی به شنود و جاسوسی جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمریکایی آمازون و ثروتمند ترین مرد جهان مشکوک شدند. اعضای پارلمان اروپا به او نامه نوشتند و از او خواستند روشن کند که آیا افسران اطلاعاتی را در این شرکت استخدام می کند تا اطلاعات مربوط به سیاستمداران اروپایی را جمع آوری کند یا خیر.

دلیل این نامه انتشار دو فرصت شغلی تحلیلگران اطلاعاتی توسط آمازون بود که وظیفه نظارت بر تهدیدهای داخلی و خارجی و انضباط کار در شرکت و نظارت بر سایر نقاط حساس را بر عهده دارد. پس از انتشار این فرصت های شغلی، این شرکت مورد انتقاد قرار گرفت و آنها را از سایت حذف کرد. سیاستمداران اروپایی پس از جلب توجه به شرایط لازم برای متقاضیان ابراز نگرانی کردند: آنها باید فرانسه و اسپانیایی را بلد باشند.  

بزوس و آمازون به دلیل سیاست های سختگیرانه علیه کارمندان مشهور هستند. طبق تحقیقاتی که توسط سازمان حقوق بشر موسسه Open Markets انجام شده، این شرکت یک سیستم کنترل کامل و جاسوسی از کارمندان را ایجاد کرده است. آمازون به نظم و انضباط سختی متکی است و از کارمندان فوق العاده بهره وری می کند. اگر سرعت آنها خیلی کند باشد، سیستم داخلی آمازون توبیخ می کند که می تواند منجر به اخراج شود. در عین حال، مدیریت شرکت از تلاش برای سازماندهی کارمندان در اتحادیه های کارگری برای محافظت از حقوق آنها جلوگیری می کند.      

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала