در ترکیه به اتهامات اسد علیه اردوغان واکنش نشان دادند

© AFP 2023 / Bulent Kilicدر ترکیه به اتهامات اسد علیه اردوغان واکنش نشان دادند
در ترکیه به اتهامات اسد علیه اردوغان واکنش نشان دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه به اظهارات اسد در خصوص اردوغان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس حزب تجدد ترکیه گفت: " اظهارات بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مورد استفاده آنکارا از تروریست های سوریه و سایر کشورها در قره باغ، به خصومت شخصی وی با طیب اردوغان رهبر ترکیه مربوط می شود."

اسد مقصر درگیری در قره باغ را نام برد - اسپوتنیک ایران
اسد مقصر درگیری در قره باغ را نام برد

پیش از این اسد در مصاحبه‌ای گفت که ترکیه از تروریست های سوریه و سایر کشورها در قره باغ استفاده می کند، در حالی که "کشورهای ثروتمند" همدستان اردوغان در حمایت از تروریسم هستند. به گفته رهبر سوریه، اردوغان پس از رسوایی ها با روابطش با شبه نظامیان داعش، جنگ ها را آغاز می کند تا توجه ترکها را از مشکلات داخلی منحرف کند.

ییلماز گفت: " اسد از اردوغان شخصاً بدش می آید. او می خواهد به او آسیب برساند و آن را به كل ترکیه تحمیل می كند. اظهارات اسد هیچ ارزشی ندارد و ابزاری برای تبلیغات است."

وی افزود:" ترکیه حقوق و منافع خاص خود را در آذربایجان و مدیترانه شرقی دارد."

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پیشتر گفته بود که 300 شبه نظامی سوری از طریق شهر غازی عینتاب ترکیه در باکو مستقر شده اند. به گفته وی این افراد شناسایی شده اند و متعلق به گروهی هستند که در منطقه حلب فعالیت می کنند. پس از اظهارات ماکرون، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان خواستار عذرخواهی فرانسه شد و تأکید کرد که آذربایجان مزدور ندارد.   

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала