هند کیت تشخیص کرونا مبتنی بر کاغذ را ساخت + عکس

© Photo / Unsplash/Fusion Medical Animationهند کیت تشخیص کرونا مبتنی بر کاغذ را ساخت
هند کیت تشخیص کرونا مبتنی بر کاغذ را ساخت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیت کرونا بسرعت نتیجه ابتلا با عدم ابتلا به کرونا را نشان می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از محققان هندی کیت تشخیص کرونای مبتنی بر کاغذ و ارزان قیمتی توسعه داده‌اند که مثل تست بارداری نتیجه را به سرعت تحویل می‌دهد.

این کیت تشخیص کرونا Feluda نام داشته و مبتنی بر فناوری ویرایش ژن «کریسپر» ساخته شده است. به گفته محققان این کیت نتایج را در کمتر از یک ساعت تحویل داده و تقریباً ۶.۷۵ دلار قیمت دارد.

روسیه 100 میلیون دوز واکسن Sputnik V به هند می فروشد - اسپوتنیک ایران
روسیه 100 میلیون دوز واکسن Sputnik V به هند می فروشد

کیتFeluda  توسط شرکت چندملیتی و هندی Tata تولید خواهد شد و به گفته محققان ممکن است اولین کیت تشخیص کرونا مبتنی بر کاغذ دنیا «K Vijay Raghavan»، لقب بگیرد. مشاور ارشد علمی دولت هند می‌گوید این کیت «ساده، دقیق، مطمئن، مقیاس پذیر و مقرون به صرفه» است.

محققان مؤسسه تحقیقاتی CSIR-IGIB دهلی نو که کیت Feluda در آنجا توسعه داده شده و همچنین آزمایشگاه‌های خصوصی، این کیت را روی نمونه گرفته شده از حدود ۲ هزار بیمار از جمله بیماران مبتلا به کرونا آزمایش کردند. آن‌ها دریافتند این کیت ابتلای بیماران به ویروس کرونا را با دقت ۹۶ درصد و افرادی که به این ویروس مبتلا نیستند را با دقت ۹۸ درصد تشیخص می‌دهد.

آنوراگ آگاروال، رییس مؤسسه IGIB گفت که کیت Feluda مثل تست PCR قابل اطمینان بوده و سریع‌تر است و می‌توان آن را در آزمایشگاه‌های کوچک که دستگاه‌های پیچیده پزشکی ندارند بکار برد. نمونه‌برداری این کیت شبیه تست PCR است و به کمک سواب از داخل بینی نمونه‌برداری می‌شود.

​هند با بیش از شش میلیون مبتلای قطعی به کووید-۱۹ پس از ایالات متحده آمریکا بالاترین آمار ابتلا به این بیماری در دنیا را به خود اختصاص داده است. بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала