بازداشت اتباع خارجی در ارمنستان به ظن جاسوسی

© Sputnik / Asatur Yesayants /  مراجعه به بانک تصاویر بازداشت اتباع خارجی در ارمنستان به ظن جاسوسی
بازداشت اتباع خارجی در ارمنستان به ظن جاسوسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس امنیت ملی ارمنستان روز یکشنبه از بازداشت چندین خارجی به ظن جاسوسی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس امنیت ملی ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام داشت: داده‌های واقعی در مورد جمع آوری اطلاعات توسط شهروندان خارجی در مورد تجهیزات نظامی متعلق به نیروهای مسلح ارمنستان، حمل و نقل سلاح، مکان واحدهای نظامی و همچنین افرادی که تحت حکومت نظامی بسیج شده‌اند و تعداد آنها، به دست آمده است. در تاریخ ۲ اکتبر شهروندان خارجی به ظن جاسوسی و تحریک شهروندان ارمنستان به جاسوسی بازداشت شدند.

ارمنستان: ترکیه برای ادامه نسل کشی ارامنه به منطقه بازگشته است - اسپوتنیک ایران
ارمنستان: ترکیه برای ادامه نسل کشی ارامنه به منطقه بازگشته است

سرویس امنیت ملی ارمنستان خاطرنشان شد که اقدامات گسترده جستجو-عملیاتی برای افشای کامل جرم، شناسایی سایر اتباع خارجی و شهروندان ارمنستان درگیر در پرونده و همچنین پیگرد قانونی آنها در حال انجام است.

لازم به ذکر است که در گزارش این سرویس از تعداد بازداشت شدگان و تابعیت آنها سخنی به میان نیامده است.

شایان ذکر است که درگیری‌ های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان به سوی مناطق مسکونی مرزی این کشور حملاتی انجام داده که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شده است. این در حالی است که ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم می کند که این منطقه را مورد حملات هوایی و موشکی قرار داده است.

درگیری ها بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال ۱۹۸۸ آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۴ کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال ۱۹۹۲، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه کشور روسیه، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала