ارمنستان: ترکیه برای ادامه نسل کشی ارامنه به منطقه بازگشته است

© Sputnik / Victor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر ارمنستان: ترکیه برای ادامه نسل کشی ارامنه به منطقه بازگشته است
ارمنستان: ترکیه برای ادامه نسل کشی ارامنه به منطقه بازگشته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر ارمنستان اظهار داشت که دخالت آنکارا در درگیری قره باغ نشانگر عزم ترکیه برای ادامه نسل کشی ارامنه است.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد اظهار داشت که دخالت آنکارا در درگیری قره باغ نشانگر عزم ترکیه برای ادامه نسل کشی ارامنه است.

ایروان: باکو کنترل هوایی عملیات در قره باغ را به ترکیه سپرده است - اسپوتنیک ایران
ایروان: باکو کنترل هوایی عملیات در قره باغ را به ترکیه سپرده است

نخست وزیر ارمنستان در این مصاحبه تصریح کرد که اروپا، در صورت ارزیابی نادرست از اهمیت ژئوپلیتیکی وضعیت قره باغ، باید "منتظر ترکیه در وین" باشد. به گفته پاشینیان، آنکارا برای جنگ با جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره باغ و ارمنستان، تروریست‌ها را از سوریه جذب و جابجا می‌کند و ارتش ترکیه مستقیماً در درگیری دخالت می‌کند.

نخست وزیر ارمنستان بیان داشت: من معتقدم که ترکیه پس از ۱۰۰ سال برای ادامه نسل کشی ارامنه به منطقه قفقاز جنوبی بازگشته است.

شایان ذکر است که درگیری‌ های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان به سوی مناطق مسکونی مرزی این کشور حملاتی انجام داده که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شده است. این در حالی است که ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم می کند که این منطقه را مورد حملات هوایی و موشکی قرار داده است.

درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال ۱۹۸۸ آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۴ کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال ۱۹۹۲، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه کشور روسیه، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала