ادعاهای طرفین درگیری در قره باغ: انهدام هواپیماها و تلاش برای ورود کشور سوم

© Sputnik / Ministry of Defence of Azerbaijan /  مراجعه به بانک تصاویر ادعاهای طرفین درگیری در قره باغ: انهدام هواپیماها و تلاش برای ورود کشور سوم
ادعاهای طرفین درگیری در قره باغ: انهدام هواپیماها و تلاش برای ورود کشور سوم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درحالی که درگیری نظامی در منطقه مورد مناقشه قره باغ ادامه دارد، طرفین درگیر ادعاها و اتهامات جدیدی را علیه یکدیگر مطرح می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، شوشان استپانیان، دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که ارتش جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی سه هواپیمای نیروهای مسلح آذربایجان را منهدم کرد.

وی با انتشار مطلبی در فیس بوک گفت: " در حدود ساعت 12.00 (11.30 به وقت تهران) ، یگان های ارتش دفاعی آرتساخ (قره باغ) در جهت جنوبی سه هواپیما را سرنگون کردند و دو تانک دشمن را مورد اصابت قرار دادند."

قره باغ اعلام کرد، پایگاه هوایی در آذربایجان را مورد هدف قرار داده است - اسپوتنیک ایران
قره باغ اعلام کرد، پایگاه هوایی در آذربایجان را مورد هدف قرار داده است

سرهنگ واگیف درگاهلی، رئیس سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آذربایجان ، به نوبه خود گفت که اطلاعات مربوط به گلوله باران تأسیسات نظامی در شهر گنجه "تحریک آمیز و دروغ است". وی گفت: "در نتیجه آتش دشمن، غیرنظامیان، زیرساخت های غیرنظامی و بناهای تاریخی و باستانی آسیب دیدند."

بر اساس اطلاعات به روز شده طرف آذربایجانی، گلوله باران این شهر آذربایجان، یک نفر جان خود را از دست داد و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت امور خارجه آذربایجان معتقد است که ادعای رهبری ارمنستان در مورد حضور نیروهای ترک در منطقه "فقط یک هدف را دنبال می کند - جذب یک طرف سوم در درگیری".

به نوبه خود، رئیس جمهور قره باغ پیشتر اعلام کرده بود که دستور می دهد تا حملات موشکی به گنجه متوقف شود تا از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کند.   

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала