قره باغ اعلام کرد، پایگاه هوایی در آذربایجان را مورد هدف قرار داده است

© REUTERS / Defence Ministry of Armeniaقره باغ اعلام کرد، پایگاه هوایی در آذربایجان را مورد هدف قرار داده است
قره باغ اعلام کرد، پایگاه هوایی در آذربایجان را مورد هدف قرار داده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات قره باغ اعلام کردند که پس از گلوله باران شهر استپاناکرت، اهداف نظامی را در شهرهای آذربایجان مورد هدف قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات قره باغ از گلوله باران و حمله به یک پایگاه هوایی نظامی در گنجا و نابودی آن خبر دادند. رئیس جمهوری قره باغ آراییک هاروتویان اظهار داشت که گلوله باران ادامه خواهد داشت.

وی در فیسبوک خود نوشت: "تأسیسات نظامی در شهرهای بزرگ آذربایجان به اهداف ارتش تبدیل شده است. من از مردم آذربایجان می خواهم که برای جلوگیری از خسارات احتمالی، سریعاً این شهرها را ترک کنند."

هاروتویان مسئولیت آنچه را که اتفاق می افتد را بر عهده رهبری آذربایجان قرار داد.

ارمنستان: دو هواپیمای آذربایجان منهدم شدند - اسپوتنیک ایران
ارمنستان: دو هواپیمای آذربایجان منهدم شدند

اِستِپاناکِرت (به ارمنی) یا خان‌کَندی (به ترکی آذربایجانی) مکان مورد مناقشه، جمهوری آرتساخ یا جمهوری قره‌باغ است. این شهر از سال 1847 میلادی تا سال 1920 میلادی خانکَندی نام داشت و در پایان از سال 1923 میلادی نام این شهر به اِستِپاناکِرت که از نام استپان شاهومیان گرفته‌است، تغییر کرد. جمعیت شهر در سال 1989میلادی، 56٬705 نفر بوده‌است؛ که 85 درصد جمعیت ارمنی بودند. در سال 1980م در این منطقه 51 روستا وجود داشت که از این میان 46 روستای آن ارمنی بوده‌است.

درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال 1988 آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه کشور روسیه، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала