عامل تضعیف کننده سیستم ایمنی در برابر کرونا معرفی شد

CC BY 2.0 / NIAID-RML / عامل تضعیف کننده سیستم ایمنی در برابر کرونا معرفی شد
عامل تضعیف کننده  سیستم ایمنی در برابر کرونا معرفی شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دوره شیوع بیماری همه گیر کرونا ، باید خود را گرم نگاه داشته و در معرض سرما قرار نداد چون سرما می تواند سیستم ایمنی انسان را مختل کرده و باعث رخنه ویروس کرونا به بدن وی شود.

به گزارش اسپوتنیک، خانم ناتالیا پشنیچنایا ، معاون کارهای  کلینیکی و تحلیلی پژوهشگاه مرکزی تحقیقات اپیدمیولوژیک  سازمان نظارت بهداشتی روسیه ضمن اعلام این مطلب گفت: "وظیفه ما در حال حاضر رعایت کلیه اقدامات پیشگیرانه توصیه شده توسط سازمان نظارت بهداشتی روسیه است. لازم است رژیم ماسک زدن ، نظافت دست و فاصله اجتماعی رعایت شود و  سعی شود بدن بیش از حد در معرض سرما قرار نگرفته و سرد نشود."

ناتالیا پشنیچنایا تأکید کرد هرگونه پیش بینی درباره  افزایش یا کاهش تعداد موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا (کووید19) است ، زیرا این ویروس جدیدی است که هنوز به طور کامل مطالعه نشده است.

اعلام برخی از جزئیات درمان ترامپ پس از  ابتلا به کرونا  - اسپوتنیک ایران
اعلام برخی از جزئیات درمان ترامپ پس از ابتلا به کرونا

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده و فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала