رئیس جمهور فرانسه خواستار فوری آتش بس در قره باغ شد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور فرانسه خواستار فوری آتش بس در قره باغ
رئیس جمهور فرانسه خواستار فوری آتش بس در قره باغ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با همتای آذربایجانی خود، خواستار فوری آتش بس در قره باغ شد.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در گفتگو تلفنی با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، خواستار برقراری فوری آتش بس در قره باغ و آغاز گفتگوها میان طرفین درگیری شد.

ارمنستان: دو هواپیمای آذربایجان منهدم شدند - اسپوتنیک ایران
ارمنستان: دو هواپیمای آذربایجان منهدم شدند

سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد: دوم اکتبر، رئیس جمهوری فرانسه با علی اف همتای آذربایجانی خود تماس حاصل کرد، ماکرون ضمن ابراز نگرانی از درگیری های نظامی در خط تماس ارمنستان-آذربایجان، خواستار برقراری فوری آتش بس و آغاز گفتگوها شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در گفتگو با ماکرون گفت: در نتیجه حملات توپخانه ای نیروهای مسلح ارمنستان به مناطق مسکونی آذربایجان، 19 شهروند آذربایجان کشته و بیش از 60 نفر دیگر زخمی شدند، همچنین 100 ها خانه ویران شده است.

در ادامه اشاره شده؛ طبق اظهارات علی اف، ارتش آذربایجان عملیات ضد حمله موفقیت آمیزی را انجام داده و بخشی از اراضی اشغالی را آزاد کرده است. وی همچنین خاطرنشان کرد که ارمنستان جهت ایجاد اختلال در روند مذاکرات اقدام کرده و ضربه بزرگی به این روند وارد کرده است. رئیس جمهوری آذربایجان همچنین تاکید کرد که مسئولیت کامل نقض مذاکرات و درگیری های مسلحانه برعهده ارمنستان است.

شایان ذکر است که درگیری‌ های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز 27 سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان به سوی مناطق مسکونی مرزی این کشور حملاتی انجام داده که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شده است. این در حالی است که ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم می کند که این منطقه را مورد حملات هوایی و موشکی قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала