ارمنستان: 540 نظامی آذربایجان کشته شدند

© REUTERS / Defence Ministry of Armeniaکشته شدن 540 نیروی نظامی آذربایجان در 24 ساعت
کشته شدن 540 نیروی نظامی آذربایجان در 24 ساعت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارمنستان از کشته شدن 540 نیروی نظامی آذربایجان طی 24 ساعت خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، آرتسرون هوانسيانيان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان روز جمعه در نشست خبری خود گفت: آذربايجان طی بیست و چهار ساعت 540 نفر را از دست داده و بيش از 700 نفر نیز زخمي شده اند.

شرایط برقراری آتش بس در قره‌باغ - اسپوتنیک ایران
شرایط برقراری آتش بس در قره‌باغ

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان گفت: آذربایجان 540 کشته و بیش از 700 زخمی، 45 خودروی زرهی و شش جنگنده از دست داده که بیشتر آنها در هوا و سه بالگرد و شش هواپیمای بدون سرنشین آنها منهدم شده است.

پیش از این سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده بود كه ایروان اطلاعاتی راجع به نفوذ هواپیماهای بدون سرنشین آذربایجانی به ارمنستان در اختیار سازمان پیمان امنیت جمعی قرار خواهد داد. در ادامه اشاره شده که روز گذشته چندین پهپاد به فضای هوایی ارمنستان نفوذ كرده و یكی از آنها در نزدیكی ایروان سرنگون شده است.

شایان ذکر است که روز یکشنبه (27 سپتامبر) وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. براساس اطلاعات موجود؛ پی این حملات  تیراندازی غیر نظامیان نیز کشته شده اند.

در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را با زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره ‌باغ با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هرازگاهی درگیری های نظامی موقت و کوچکی در این منطقه صورت می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала