ترامپ در مبارزه با کرونا چقدر شانس دارد؟

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ در مبارزه با کرونا چقدر شانس دارد؟
ترامپ در مبارزه با کرونا چقدر شانس دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک متخصص ریه اسرائیلی، رئیس جمهور آمریکا را به دلیل سن و اضافه وزن در گروه پرخطر ویروس کرونا دانست.

به گزارش اسپوتنیک، دانیل استاروبین، متخصص ریه، مدیر کلینیک ریه در بیمارستان آسوتای شهر اشدود اسرائیل اظهار داشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده به دلیل سن و اضافه وزن در گروه پرخطر ویروس کرونا قرار دارد.

این متخصص ریه اسرائیلی خاطرنشان کرد که ملانیا همسر ترامپ اضافه وزن ندارد، بنابراین بعید به نظر می‌رسد سلامتی وی در خطر جدی باشد.

توئیت ابتلای ترامپ به کرونا رکورد شکست - اسپوتنیک ایران
توئیت ابتلای ترامپ به کرونا رکورد شکست

استاروبین اظهار داشت: او (دونالد ترامپ) اضافه وزن دارد. او یک مرد میانسال بالای 70 سال است. به دلیل این عوامل - سن و اضافه وزن - او در گروه خطر است. اما در اصل، حتی اگر او بیماری‌های مزمن نیز داشته باشد، این بدان معنا نیست که او قطعاً به شکل شدید این بیمار دچار خواهد شد. این بیماری می‌تواند سپری شود. طبیعتاً در سن او، احتمال بروز مشکلات بسیار بیشتر است.

این متخصص ریه همچنین افزود که درمان این ویروس بسته به گروه سنی متفاوت است. اکثرا این بیماری مانند بیشتر بیماریهای ویروسی معمولاً خفیف است. سرفه، آبریزش بینی، تب و ضعف که چند روز – یک هفته تا 10 روز- طول می‌کشد و می‌گذرد.  وی همچنین خاطرنشان کرد: خطر ابتلا به عوارض این بیماری در یک فرد 70 ساله 10 برابر بیشتر از یک فرد 30 ساله است.

دونالد ترامپ 2 اکتبر اعلام داشت که وی و همسرش به ویروس کرونا مبتلا شده‎‌اند. دکتر رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که رئیس دولت و همسرش حال خوبی دارند و قصد دارند در کاخ سفید باقی مانده و به وظایف خود عمل کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала