آذربایجان، ارمنستان را به استفاده از سامانه‌ موشکی تاکتیکی متهم کرد

© Sputnik / Konstantin Chalabovآذربایجان، ارمنستان را به استفاده از سامانه‌ موشکی تاکتیکی متهم کرد
آذربایجان، ارمنستان را به استفاده از سامانه‌ موشکی تاکتیکی متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آذربایجان اعلام داشت که نیروهای مسلح ارمنستان از سامانه‌ موشکی تاکتیکی "توچکا-او" در درگیری‌های قره باغ استفاده می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان اظهار داشت: مدتی پیش، نیروهای مسلح ارمنستان از موشک‌های تاکتیکی "توچکا-او" استفاده کردند. به دلیل نامناسب بودن و کیفیت پایین تجهیزات نظامی دشمن، سه موشک شلیک شده منفجر نشد.

آذربایجان سیستم دفاع هوایی S-300 ارمنستان را در قره باغ منهدم کرد - اسپوتنیک ایران
آذربایجان سیستم دفاع هوایی S-300 ارمنستان را در قره باغ منهدم کرد

شایان ذکر است، روز ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، پس از اتهاماتی که طرفین نسبت به یکدیگر مطرح کردند شدت گرفت. در سال ۱۹۹۱ میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را به زور برگرداند که این موضوع منجر به وقوع جنگ شد. در سال ۱۹۹۴ آذربایجان، ارمنستان و جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره‌باغ با میانجی‌گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هر از گاهی، درگیری های نظامی موقت و کوچکی در این منطقه رخ می دهد.

در پایان هفته گذشته، تشنج میان دو کشور اوج گرفت؛ باکو و ایروان یکدیگر را به آغاز خصومت متهم می‌کنند. در پی آغاز درگیری‌ها در ارمنستان حکومت نظامی و بسیج عمومی اعلام شده در آذربایجان نیز مقررات منع رفت و آمد و بسیج تعدادی از نیروها اعلام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала