بازدید بازرسان آژانس بین المللی اتمی از دومین سایت بحث انگیز در ایران

© Photo / Sarajevo-x/Public domainرسانه: قدرت‌های غربی در جلسه شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر نخواهند کرد
رسانه: قدرت‌های غربی در جلسه شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر نخواهند کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی این هفته در چارچوب توافق حاصله با تهران از دومین تاسیسات مورد درخواست خود در ایران بازدید کردند.

به گزارش اسپوتنیک در بیانیه آژانس بین المللی انرژی هسته ای ضمن اعلام این مطلب آمده است : "به عنوان بخشی از توافق با ایران برای رسیدگی به موضوعات پادمان، بازرسان  آژانس انرژی اتمی در این هفته از امکان دسترسی بدون قید و شرط به تاسیسات دوم در این کشور برخوردار شده و از محیط زیست در آنجا نمونه برداری کردند".  

آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای: بررسی نمونه‌های تاسیسات مورد مناقشه ایران تا 3 ماه زمان می‌برد - اسپوتنیک ایران
آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای: بررسی نمونه‌های تاسیسات مورد مناقشه ایران تا 3 ماه زمان می‌برد

پیش از این ، رافائل گروسی ، مدیرکل آژانس آژانس بین المللی انرژی اتمی ، در سخنرانی در شورای حکام آژانس اظهار داشت که در سفر ماه اوت خود  به ایران در با حسن روحانی رئیس جمهور و دیگر مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی گفتگو کرده و به  پیشرفت ملموسی در حل مسائل موجود از جمله دسترسی به سایت های اتمی مورد اختلاف قبلی در ایران دست یافته است. گروسی گفته بود  آژانس قبلاً به یکی از این دو سایت دسترسی پیدا کرده و بازدید از سایت دوم در پایان ماه سپتامبر انجام می شود. گروسی در پاسخ به این پرسش که آیا تهران اکنون در سطح مناسب با آژانس انرژی هسته ای همکاری می کند، پاسخ مثبت داده بود. 

24 اوت گروسی اولین سفر خود را به تهران انجام داد و در آنجا با علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و همچنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی دیدار کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала