اظهار نظر اردوغان در مورد اشغال سرزمین‌های آذربایجان توسط ارمنستان

© Mustafa Kamaci/Presidential Press Office/Handout via REUTERSاظهار نظر اردوغان در مورد اشغال سرزمین‌های آذربایجان توسط ارمنستان
اظهار نظر اردوغان در مورد اشغال سرزمین‌های آذربایجان توسط ارمنستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت كه زمان پایان دادن به اشغال سرزمین های آذربایجان توسط ارمنستان فرا رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، اردوغان در سخنانی در استانبول گفت: "زمان پایان دادن به اشغال ارمنستان فرا رسیده است، زمان حساب پس دادن است. در غیر این صورت ارمنستان روند خود را ادامه خواهد داد. باید سرزمین های اشغالی را ترک کند. همه می دانند که اینها سرزمین های آذربایجان هستند."

تکذیب مداخله ترکیه در درگیری های قره باغ - اسپوتنیک ایران
تکذیب مداخله ترکیه در درگیری های قره باغ

وی همچنین گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را به عدم توانایی در حل مسئله قره باغ متهم کرد.

 "به مدت 30 سال آنها نتوانستند این مسئله را حل كنند. و همه كارها را كردند تا مشكلی برطرف نشود. حالا آنها به ما می آموزند و بعضی اوقات ما را تهدید می كنند. آنها می پرسند: " آیا ارتش ترکیه (در قره باغ) وجود دارد؟ آیا ترکیه سلاح تامین می كند؟ اردوغان با اشاره به حمایت آمریکا از کردهای سوریه، که ترکیه آنها را یک سازمان تروریستی می داند، گفت: "کسانی که این را می پرسند هزاران کامیون اسلحه به شمال سوریه فرستاده اند."

در تاریخ 27 سپتامبر، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند، بر اساس این داده ها، تلفات غیرنظامی و نظامی وجود دارد. به گفته وزارت دفاع ارمنستان، قره باغ "تحت حملات هوایی و موشکی قرار گرفت." در ایروان گفتند که باکو "حمله ای را " به سمت قره باغ آغاز کرد. در جمهوری قره باغ کوهستانی که به رسمیت شناخته نشده است، گزارش شد که شهرکها در قره باغ ، از جمله پایتخت استپاناکرت، مورد گلوله باران قرار گرفتند، مقامات مردم را به پناهگرفتن فراخواندند و پس از آن وضعیت جنگی و بسیج عمومی در قره باغ اعلام کردند. ارمنستان نیز وضعیت جنگی و بسیج عمومی اعلام کرد.

رئیس جمهور آذربایجان برقراری وضعیت جنگی در تعدادی از شهرها و مناطق جمهوری و منع رفت و آمد در این کشور را تصویب کرد و همچنین از ایجاد بسیج جزئی خبر داد. تعدادی از کشورها از جمله فدراسیون روسیه و فرانسه طرفین را به خویشتنداری فراخواندند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала