باکو: شبه نظامیان سوری در کنار ارمنستان می جنگند

© AP Photoباکو: شبه نظامیان سوری در کنار ارمنستان می جنگند
باکو: شبه نظامیان سوری در کنار ارمنستان می جنگند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آذربایجان از حضور شبه نظامیانی سوری در درگیری های قره باغ در کنار ارمنستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که شبه نظامیانی که از سوریه و خاورمیانه وارد آمده اند در کنار ارمنستان در قره باغ در حال جنگ هستند.

ارمنستان: در صورت نیاز از روسیه تسلیحات خریداری می کنیم - اسپوتنیک ایران
ارمنستان: در صورت نیاز از روسیه تسلیحات خریداری می کنیم

رئیس سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آذربایجان به خبرنگاران گفت: طبق اطلاعات بدست آمده، شبه نظامیان ارمنی الاصل از سوریه و کشورهای مختلف خاورمیانه در میان کشته شدگان دشمن وجود دارد. اما از آنجا که به طور رسمی در ارمنستان ثبت نشده اند، دشمن این تلفات را به راحتی پنهان می کند.

پیش از این  وردان توگانیان، سفیر ارمنستان در مسکو، اعلام کرده بود، شبه نظامیان منتقل شده توسط ترکیه از سوریه در حال حاضر در کنار باکو در درگیری های قره باغ شرکت می کنند.

شایان ذکر است که روز یکشنبه (27 سپتامبر) وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. براساس اطلاعات موجود؛ پی این حملات  تیراندازی غیر نظامیان نیز کشته شده اند.

در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را با زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره ‌باغ با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هرازگاهی درگیری های نظامی موقت و کوچکی در این منطقه صورت می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала