بررسی حقایق مربوط به عقیم‌سازی زنان مکزیکی در آمریکا

© AP Photo / Gregory Bullبررسی حقایق مربوط به عقیم‌سازی زنان مکزیکی در آمریکا
بررسی حقایق مربوط به عقیم‌سازی زنان مکزیکی در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان ملل متحد به بررسی خبر مربوط به عقیم‌سازی زنان مهاجر مکزیکی در ایالات متحده پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل متحد به بررسی خبر مربوط به عقیم‌سازی زنان مهاجر مکزیکی در ایالات متحده پرداخت. مقامات مکزیک واکنش محتاطانه‌ای نسبت به جنایت انجام شده علیه شهروندان خود ساکن در خاک آمریکا نشان دادند. چندی پیش خبری مبنی بر عقیم‌سازی اجباری زنان مکزیکی در اردوگاه‌های آمریکایی مخصوص مهاجران منتشر شد.

افشاگری زندانیان زن آمریکایی از عقیم سازی اجباری در زندان‌ها - اسپوتنیک ایران
افشاگری زندانیان زن آمریکایی از عقیم سازی اجباری در زندان‌ها

با وجود آغاز رسیدگی به این موضوع از سوی سازمان ملل متحد، مقامات مکزیک دخالتی در این واقعه نمی‌کنند. لائورا کارلسن مدیر پروژه «لاس آمریکا» وابسته به مرکز سیاست بین‌المللی مکزیک در این باره گفت:« به دلیل وابستگی مقامات مکزیک به ایالات متحده، آنها استراتژی آشتی و اطاعت از دولت ترامپ را انتخاب کردند. ما هیچگونه واکنش لازمه نسبت به این جنایت غیرانسانی مشاهده نکردیم».

در وزارت خارجه مکزیک گفته شد که‌ مدرکی از عقیم‌‌ کردن زنان مهاجر مکزیکی در آمریکا وجود ندارد. مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک گفت که دولت این کشور هنوز مدرکی درباره عقیم‌‌ کردن اجباری زنان مکزیکی در بازداشتگاه‌های مهاجران ایالات متحده به دست نیاورده است.

 پیشتر در ماه جاری مقامات مهاجرت ایالات متحده آمریکا گفته بودند که یک دیده‌بان حقوق بشر دولت فدرال درباره شکایات یک پرستار افشاگر مبنی بر عقیم کردن زنان بازداشت‌ شده در یک مرکز نگهداری مهاجران در جورجیا تحقیق خواهد کرد. ابرارد گفت که ۲۰ تا ۲۴ زن مکزیکی در مراکز نگهداری ایالت‌های جورجیا و تگزاس مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند و هیچ‌یک از آنها تحت چنین جراحی قرار نگرفته است. او گفت تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала