اظهارات ناوالنی در خصوص دیدار با صدر اعظم آلمان

© Sputnik / Andrei Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر اظهارات ناوالنی در خصوص دیدار با صدر اعظم آلمان
اظهارات ناوالنی در خصوص دیدار با صدر اعظم آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الکسی ناوالنی، دیدار با صدر اعظم آلمان در بیمارستان شاریته را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی ناوالنی، اپوزیسیون روسی در جساب کاربری خودر در توییتر، گزارش نشریه آلمانی اشپیگل در خصوص دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را تأیید کرد.

عیادت مخفیانه صدر اعظم آلمان از ناوالنی - اسپوتنیک ایران
عیادت مخفیانه صدر اعظم آلمان از ناوالنی

وی در ادامه نوشت: این دیدار یک جلسه خصوصی و گفتگو با خانواده بود.

ناوالنی در عین حال تاکید کرد که این دیدار را نمی توان سری و راز نامید و در ادامه از عیادت صدر اعظم آلمان از وی قدردانی کرد.

پیش از این نشریه آلمانی اشپیگل گزارش داد که آنگات مرکل، صدراعظم آلمان به طور مخفیانه از الکسی ناوالنی که در بیمارستان شاریته در برلین تحت درمان بود، عیادت کرد.

بیستم ماه اوت الکسی ناوالنی  در راه بازگشت از شهر تومسک سیبری به مسکو در هواپیما  حالش بد شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. پزشکان اومسک تشخیص اصلی را نوعی اختلال متابولیك عنوان کردند که باعث افت شدید قند خون می شود. دلایل آن هنوز روشن نشده است، اما در بررسی ها و آزمایشات پزشکان اومسک، اثری از سم در خون ناوالنی یافت نشد.

ناوالنی برای معالجه به آلمان منتقل شد. دولت آلمان پیشتر اعلام کرد که بر اساس نتایج حاصله توسط  متخصصان یک آزمایشگاه نظامی در این کشور، الکسی ناوالنی با عنصری از گروه مواد سمی فلج کننده اعصاب موسوم به "نوویچوک" مسموم شده است. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه گزارش های آلمانی ها  درباره ناوالنی را بی اساس دانسته است. کلینیک پزشکی شاریته در برلین روز دوشنبه اعلام کرد، که وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی بهبود یافته و وی از حالت کما بیرون آمده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала