درگیری ارمنستان و آذربایجان؛ مواضع از دست رفته قره باغ پس ‌گرفته شد

© REUTERS / Staff درگیری ارمنستان و آذربایجان؛ مواضع از دست رفته قره باغ پس ‌گرفته شد
درگیری ارمنستان و آذربایجان؛ مواضع از دست رفته قره باغ پس ‌گرفته شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره‌باغ کوهستانی طی شب گذشته از باز پس گیری برخی از مواضع از دست رفته خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره‌باغ کوهستانی اعلام کرد که شب گذشته برخی از مواضع از دست رفته باز پس گرفته شد.

 درخواست کمک ارمنستان از کمیسیون حقوق بشر اروپا درباره بحران قره باغ  - اسپوتنیک ایران
درخواست کمک ارمنستان از کمیسیون حقوق بشر اروپا درباره بحران قره باغ

در این پیام آمده: شب گذشته، درگیریهای شدید در مناطق جنوبی، جنوب شرقی و شمالی خط مقدم ادامه داشت. یگانهای ارتش دفاع (قره باغ)، در نتیجه ضد حمله، خسارات زیادی به پرسنل و تجهیزات نظامی دشمن وارد کردند.

دولت ارمنستان روز یکشنبه در ارتباط با تشدید تنش در قره باغ، وضعیت جنگی اعلام کرد.

رتور سرکیسیان، معاون فرمانده ارتش قره ‌باغ ضمن اعلام این خبر افزود؛ این درگیری‌ها که پس از دو ماه توقف دوباره از سر گرفته شده، بیش از 100 زخمی نیز برجای گذاشته است.

گفتنی است که تا کنون مشخص نیست که آیا این آمار تنها مربوط به تلفات نظامیان است یا آمار غیرنظامیان را نیز شامل مب شود. پیش از این سازمان‌های مدافع حقوق بشر فعال در منطقه، از کشته شدن یک زن و یک کودک در اثر گلوله باران‌های آذربایجان خبر داده بودند.

در اوایل روز یکشنبه ، وزارت دفاع آذربایجان گفت که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک های واقع در خط تماس در قره باغ تیراندازی کردند ، بر اساس گزارش های نخستین، در این حملات غیرنظامیان کشته شده اند. به گفته وزارت دفاع ارمنستان ، قره باغ "تحت حملات هوایی و موشکی قرار گرفت." وهرم پوگوسیان، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور جمهوری قره باغ کوهستانی ، گزارش داد که شهرک های مسکونی در قره باغ  از جمله پایتخت استپاناکرت، مورد آتش توپخانه قرار گرفت. کابینه وزیران ارمنستان نیز به دلیل اوضاع قره باغ ، حکومت نظامی و بسیج عمومی اعلام کرد. باکو اعلام نمود که هیچ نیازی به بسیج نیروها نیست.

جمهوری آرتساخ با نام جمهوری قره‌باغ کوهستانی  یک کشور مستقل با اکثریت شهروندان ارمنی، در جنوب قفقاز است که تنها توسط سه کشور دیگر غیر عضو سازمان ملل، به رسمیت شناخته شده ‌است. منطقه قره‌باغ سال‌ها است که محل مناقشه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала