تصمیم مجلس آذربایجان برای اعلام وضعیت جنگی در برخی شهرهای این کشور

© AP Photo / Abbas Atilayتصمیم مجلس آذربایجان برای برقراری حکومت نظامی در برخی شهرهای این کشور
تصمیم مجلس آذربایجان برای برقراری حکومت نظامی در برخی شهرهای این کشور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس آذربایجان برقراری شرایط نظامی در تعدادی از شهرها و مناطق این کشور را به تصویب رسانید.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس ملی (پارلمان) آذربایجان تصمیم گرفت در تعدادی از شهرها و مناطق این کشور در رابطه با وخیم تر شدن اوضاع در قره باغ، شرایط نظامی برقرار کند.

فراخوان بسیج افراد زیر 55 سال در ارمنستان - اسپوتنیک ایران
فراخوان بسیج افراد زیر 55 سال در ارمنستان

پیش از این منابع اعلام داشته بودند که مجلس آذربایجان در رابطه با اوضاع قره‌باغ، فراخوان برگزاری جلسه فوق العاده داده است. تصمیم پارلمان باید ظرف 48 ساعت به تصویب رئیس جمهور آذربایجان برسد. اعلام حکومت نظامی در آذربایجان از وظایف وزارت امور داخلی این کشور است.

صبح روز یکشنبه، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک های واقع در خط تماس در قره باغ تیراندازی کردند، بر اساس این داده ها، عده‌ای غیرنظامی در این حادثه کشته شدند.

به گفته وزارت دفاع ارمنستان، قره باغ تحت حملات هوایی و موشکی قرار گرفت. ایروان نیز اعلام داشت که باکو حمله‌ای را در قره باغ آغاز کرده است. در قره باغ نیز گزارش شد که شهرک‌هایی از جمله پایتخت استپاناکرت هدف گلوله باران قرار گرفتند.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان صبح امروز در حالی از سر گرفته شد که درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر ماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، منجر به تلفات جانی نزد هر دو طرف شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала