آیا شهروند گمشده کره جنوبی در کره شمالی تیرباران شده است؟

© Sputnik / Ilia Pitalevآیا شهروند گمشده کره جنوبی در کره شمالی تیرباران شده است؟
آیا شهروند گمشده کره جنوبی در کره شمالی تیرباران شده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع کره جنوبی ادعا می کند یک کارمند سرویس کنترل ماهیگیری کره جنوبی که هنگام انجام وظیفه در آبهای نزدیک مرز این کشور با کره شمالی ناپدید شده بود ، در کره شمالی به ضرب گلوله کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این گزارش شده بود که منشی 47 ساله سرویس کنترل ماهیگیری کره جنوبی  در دریای غربی (دریای زرد) بعد از ظهر 21 سپتامبر هنگام کشیک دادن در یک ناوچه بازرسی در نزدیکی جزیره یونگپیون کوچک که کنار آن مرز آبی کره جنوبی و کره شمالی عبور می کند ، ناپدید شده است . همکاران وی که این مأمور را هنگام ناهار ندیده بودند، اطلاع دادند که وی در حین کشیک دادن در قایق ، گم شده است. چکمه های این مرد روی عرشه ناوچه باقی مانده بود.

موشک جدید کره شمالی با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا - اسپوتنیک ایران
موشک جدید کره شمالی با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا

آن یونگ هو، رئیس فرماندهی عملیاتی ستاد مشترک ارتش کره شمالی  در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: " نظامیان ما در نتیجه تجزیه و تحلیل دقیق اطلاعات مختلف  تأیید کردند که آنها در کره شمالی شهروند ما را که در آبهای کره شمالی پیدا شده بود ، مورد اصابت گلوله قرار داده  و جسد وی را سوزاندند. ما چنین ددمنشی کره شمالی را به شدت محکوم می کنیم و خواستار توضیح و مجازات مقصران  هستیم. ما به شدت هشدار می دهیم که همه مسئولیت ها برای آنچه اتفاق افتاده برعهده کره شمالی است ".

وزارت دفاع کره جنوبی مشخص نکرد که چگونه در این مورد با کره شمالی تماس خواهد گرفت چون در ماه ژوئن پس از تیرگی روابط سئول و پیونگ یانگ به دلیل ارسال اعلامیه های تبلیغاتی فعالان کره جنوبی به سرزمین کره شمالی ، خطوط تلفنی ارتباط نظامی و همچنین خط ارتباط مستقیم بین  دو کره قطع شد .

خبرگزاری یونهاپ خاطرنشان می سازد فرماندهی سازمان ملل متحد به رهبری آمریکا با نظامیان کره شمالی خط ارتباط مستقیم تلفنی دارد  اما آنها پس از تیرگی روابط بین دو کره در ماه ژوئن ، از تأیید اینکه آیا این خط طبق معمول کار می کند ، خودداری کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала