روسیه: پیشنهاد امریکا درباره پیمان استارت تلاشی برای تحت فشار قرار دادن روسیه است

© REUTERS / Maxim Shemetovروسیه: پیشنهاد امریکا درباره پیمان استارت تلاشی برای تحت فشار قرار دادن روسیه است
روسیه: پیشنهاد امریکا درباره پیمان استارت تلاشی برای تحت فشار قرار دادن روسیه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنستانتین کوساچف رویکرد ایالات متحده در خصوص پیشنهادش درباره پیما استارت را تلاشی برای تحت فشار قرار دادن روسیه نامید.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کوساچف ، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون ، روز یکشنبه گفت: فشاری که ایالات متحده به روسیه در زمینه کنترل تسلیحات وارد می کند شبهاتی را در مورد تمایل واشنگتن برای دستیابی به توافق ایجاد می کند.

ترامپ   - اسپوتنیک ایران
فرمان ترامپ در باره تحریم فروش تسلیحات به ایران

از سوی دیگر سناتور ولادیمیر ژاباروف اعلام نمود که بیانیه بیلینگزلی در مورد آمادگی ایالات متحده برای مذاکره با روسیه در مورد خلع سلاح ممکن است به دلیل منافع داخلی این کشور باشد.

وی گفت: "می توان چنین پیشنهادی را ارائه داد تا سپس به جهانیان و مردم کشورش بگوید، روسیه پیشنهادهای ما را برآورده نمی كند. در صورتی که شرایط غیرقابل عملی (برای روسیه) از قبل تعیین شده است".

وی در پایان اظهار کرد: "حتی ارزش پاسخگویی به چنین بی ادبی وجود ندارد. این سیاستمدار در پایان گفت: "روسیه آماده مذاکره است، اما فقط با شرایط برابر."

شایان ذکر است، مارشال بیلینگزلی، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در خصوص کنترل تسلیحات اعلام کرد که ایالات متحده به روسیه پیشنهاد داده است که یک تفاهم نامه در مورد سلاح به عنوان یک پیمان کامل چند جانبه امضا کند.

وی افزود: آنچه در این مرحله پیشنهاد می كنیم معاهده ای نیست كه به تصویب سنا نیاز داشته باشد. اما ما انتظار داریم که این تفاهم نامه در نهایت به یک پیمان کامل تبدیل شود.

گفتنی است، پیمان استارت نو تنها توافق برای ایجاد محدودیت تسلیحاتی بین روسیه و ایالات متحده است که این توافق نیز پس از 5 فوریه 2021 منقضی می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала