استفاده پلیس از گاز اشک آور در اعتراضات بلاروس

© Sputnik / Viktor Tolochkoاولگا چمدانووا دبیر مطبوعاتی وزارت کشور بلاروس
اولگا چمدانووا دبیر مطبوعاتی وزارت کشور بلاروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر مطبوعاتی وزارت کشور بلاروس اعلام داشت: ما تأیید می کنیم که در برست مأموران انتظامی برای سرکوب اقدامات غیرقانونی معترضین از گاز اشک آور استفاده کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، اولگا چمدانووا دبیر مطبوعاتی وزارت کشور بلاروس گفت، که افسران پلیس برای سرکوب اقدامات غیرقانونی معترضین از گاز اشک آور در شهر برست استفاده کردند.

واکنش روسیه به حضور مخالف لوکاشنکو در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه به حضور مخالف لوکاشنکو در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا

پیش از این، یکی از کانال های مخالف تلگرام ویدئویی را منتشر کرد که نشان می داد چطور نیروهای ویژه به سمت گروهی از معترضان حرکت می کنند، یکی از مقامات امنیتی چیزی را در می آورد که به نظر می رسد مانند یک قوطی اسپری است و با نزدیک شدن به مردم، به صورت مردم اسپری می پاشد، پس از آن دستگیری ها آغاز می شود. فرض بر این است که این فیلم در اعتراضات برست ساخته شده است.

چمدانووا تطریح کرد: ما تأیید می کنیم که در برست مأموران انتظامی برای سرکوب اقدامات غیرقانونی معترضین از گاز اشک آور استفاده کرده اند. برخی از شهروندان بازداشت شده اند و تحقیقات در این باره ادامه دارد. همه این افراد قانون مربوط به رویدادهای جمعی را نقض می كنند، از خواسته های قانونی پلیس كه تهدیدی از جمله برای غیرنظامیان است، اطاعت نمی كنند.

وی تعداد دقیق شهروندان بازداشت شده در اعتراضات روز یکشنبه در سراسر کشور برگزار شد را اعلام نکرد.

اعتصابات و اقدامات اعتراضی بلاروس در ۹ آگوست بلافاصله پس از انتخابات ریاست جمهوری شروع شد، الكساندر لوكاشنكو رئیس دولت فعلی برنده انتخابات شد؛ طبق كمیسیون انتخابات مرکزی، وی ۸۰.۱٪ آرا را به دست آورد.

در روزهای اول، اعتراضات توسط نیروهای امنیتی سرکوب شد و علیه معترضینی که با نتایج مخالف بودند، از گاز اشک آور، نارنجک های فلاش و گلوله های لاستیکی استفاده شد. طبق اطلاعات رسمی، بیش از ۶۷۰۰ نفر در روزهای اول بازداشت شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала