تعداد فوتی‌های کرونایی در آمریکا از 200 هزار نفر فراتر رفت

© AP Photo / Bebeto Matthewsادامه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا
ادامه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آمریکا 6 میلیون و 760 هزار نفر از آمریکایی‌ها مبتلا به کووید شدند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به شبکه تلویزیونی «ان بی سی»، در ایالات متحده آمریکا تعداد فوتی‌های کرونایی از مرز 200 هزار بیشتر شده است.

در آمریکا تعداد 6 میلیون و 760 هزار  به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. تعداد فوتی‌ها از اواخر ماه فوریه به ثبت رسیده است. در ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی، تکزاس و کالیفرنیا بیشترین تعداد فوتی ها به ثبت رسیده است.

در نیویورک 34 هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان سپردند، درنیوجرسی، 16 هزار نفر و در تگزاس و کالیفرنیا هر کدام با 15 هزار.

آزمایش مخفیانه جنگنده دوران آینده در آمریکا - اسپوتنیک ایران
آزمایش مخفیانه جنگنده دوران آینده در آمریکا

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала