وزیر خارجه پیشین آمریکا: ترامپ غریزه استبدادی دارد

© AP Photo / Richard Drewوزیر خارجه پیشین آمریکا: ترامپ غریزه استبدادی دارد
وزیر خارجه پیشین آمریکا: ترامپ غریزه استبدادی دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون، دونالد ترامپ را دارای غریزه استبدادی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، مادلین آلبرایت، وزیر خارجه پیشین آمریکا در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون در مصاحبه‌ای با مجله اشترن آلمان اظهار داشت که ترامپ فاشیست نیست اما مسلما غریزه استبدادی دارد.

ترامپ: من دیوار بین رویای آمریکایی و هرج و مرج هستم - اسپوتنیک ایران
ترامپ: من دیوار بین رویای آمریکایی و هرج و مرج هستم

 آلبرایت بیان داشت: ترامپ خودش می‌تواند تمام مشکلات حل کند و خودش می‌تواند مشکلات را به پا کند، به جای این‌که مردم را جمع کند اختلاف ایجاد می‌کند. این شیوه از اصول استبدادی گرفته می‌شود.

وزیر خارجه پیشین آمریکا همچنین در گفت‌وگو با شبکه "دویچلند" آلمان با اشاره به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: خطرناک است که کسی در قدرت باشد خود را فرای قانون بداند و رسانه آزاد دشمن مردم باشد... آنچه در آمریکا رخ می‌دهد، جهنم است.

آلبرایت تصریح کرد: رهبری با گروهی علیه گروهی دیگر هم‌ذات‌پنداری می‌کند و همراه می‌شود تا بعد از آن از این گروه به عنوان سپر بلا استفاده کند. این گروه می‌تواند از مهاجران یا سیاه‌پوستانی باشد که علیه خشونت پلیس تظاهرات می‌کند و به دلیل این‌ کار تروریست قلمداد می‌شود.

وزیر خارجه پیشین آمریکا بیان داشت: فاشیسم ایدئولوژی نیست بلکه عملی برای کسب قدرت است. به واسطه آن رهبران سیاسی از خطوط فاصله‌ موجود عملا به منظور اختیارات سلطه جویانه در جوامع سوء استفاده می‌کنند. این رویکردی تازه نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала