واکنش شدید چین به اقدام ترامپ علیه وی چت و تیک تاک

© AP Photo / Andy Wongواکنش شدید چین به اقدام ترامپ علیه وی چت و تیک تاک
واکنش شدید چین به اقدام ترامپ علیه وی چت و تیک تاک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بازرگانی چین مخالفت شدید خود را با اقدامات آمریکا علیه وی چت و تیک تاک اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بازرگانی چین امروز شنبه طی بیانیه ای مخالفت خود را با اقدامات آمریکا علیه نرم افزارهای "وی چت" و "تیک تاک" اعلام کرد و از آمریکا خواست اقدامات نادرست خود را هر چه سریعتر متوقف کند.

ممنوعیت دانلود وی‌چت و تیک‌تاک در آمریکا - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت دانلود وی‌چت و تیک‌تاک در آمریکا

در بیانیه وزارت بازرگانی چین آمده است: طرف آمریکایی به بهانه امنیت ملی نرم افزارهای موبایلی وی چت و تیک تاک را ممنوع کرده است، این اقدام به حقوق قانونی و منافع این شرکت ها لطمه زده و نظم عادی بازار را مختل می کند. چین قاطعانه با چنین اقدامی مخالف است.

در ادامه تاکید شده که آمریکا بارها بدون ارائه شواهدی از قدرت دولت خود برای "شکار" بی اساس و فشار بر کمپانی های "بایت دنس" و "تنسنت" استفاده کرده است، چنین اقداماتی فعالیت عادی شرکت ها را به طور جدی مختل کرده و اعتماد سرمایه گذاران بین المللی را به فضای سرمایه گذاری آمریکا تضعیف می کند.

چین همچنین افزود: از آمریکا می خواهیم هر چه سریعتر زورگویی را کنار گذاشته و اقدامات نادرست خود را متوقف کند و دفاع موثر از قوانین بین المللی عادلانه و شفاف را تضمین کند. اگر این کشور همچنین موضع اتخاذی خود را ادامه دهد، چین تدابیر لازم برای دفاع از حقوق قانونی و منافع شرکت های چینی را اتخاذ خواهد کرد.

آمریکا روز جمعه اعلام کرد، از 20 سپتامبر کاربران آمریکایی اجازه نخواهند یافت که تیک تاک و وی چت را از فروشگاه‌های اینترنتی دریافت و از آن استفاده کنند. آمریکا همچنین خاطر نشان کرد، که در صورت رفع مشکلات مطرح شده تا 12 نوامبر٬ ممنوعیت مذکور می‌تواند از سوی دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا لغو شود.

آمریکا "تیک تاک" را متهم کرده است که اطلاعات کاربران آمریکایی را در اختیار دولت چین قرار می دهد. کمپانی "بایت دنس" مالک این برنامه، تمامی این اتهامات را رد کرده است. ترامپ در ماه آگوست فرمان های اجرایی مقابله با تهدیدات تیک تاک و وی چت را امضا کرد و حدود یک ماه فرصت داد تا تمامی شرکت های آمریکایی معامله های خود با "بایت دنس" را متوقف کنند.

"تیک تاک" یک شبکه اجتماعی اینترنتی متعلق به کمپانی "بایت‌ دنس" است که برای ساخت و به اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد. این برنامه در میان برنامه های ساخت ویدیوهای کوتاه در چین در صدر قرار دارد و در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала