مجلس نمایندگان کنگره آمریكا "ویروس چینی" نامیدن کرونا را ممنوع کرد

© AFP 2023 / Nicholas Kammمجلس نمایندگان کنگره آمریكا "ویروس چینی" نامیدن کرونا را ممنوع کرد
مجلس نمایندگان کنگره آمریكا  ویروس چینی نامیدن کرونا را ممنوع کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده که تحت کنترل دموکرات ها قرار دارد قطعنامه ای را صادر کرد که همه انواع تجلی احساسات ضد چینی در رابطه با نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) را محکوم می کند.

به گزارش اسپوتنیک، خاطرنشان می شود که این قطعنامه با "همه انواع احساسات ضدچینی مربوط به کووید 19 " نیست ، از جمله استفاده از عباراتی مانند "ویروس چینی" و "ویروس ووهان" ابراز مخالفت می کند.

حامیان قطعنامه خواستار محکومیت استفاده از چنین عباراتی و مواظبت از سلامتی همه شهروندان ایالات متحده ، بدون در نظر گرفتن قومیت آنها شدند.

ترامپ چین را به پنهان کردن تعداد فوتی های کرونا  متهم کرد  - اسپوتنیک ایران
ترامپ چین را به پنهان کردن تعداد فوتی های کرونا متهم کرد

پیش از این ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، بارها از بیماری کووید 19 به عنوان "ویروس چینی" یا "ویروس ووهان" یاد کرده بود که خشم بسیاری از گروه های مداافع آزادی های مدنی را برانگیخته است. آنها اعلام می کنند استفاده از چنین زبانی می تواند باعث شیوع نژادپرستی و خشونت علیه آمریکایی های آسیایی تبار شود. رهبر آمریكا از اظهارات خود در مورد ارتباط ویروس کرونا با چین دفاع كرده است. وی کنفرانس مطبوعاتی روزانه کارگروه ویروس کرونا در ماه مارس گفته بود  که سخنان وی در رابطه با نژادپرستی نیستند چون به قول وی "منشاء  ویروس کرونا در واقع  از چین است".

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала