پارلمان اروپا: لوکاشنکو رئیس جمهور قانونی بلاروس نیست

© Sputnik / The Press Service of the President of the Republic of Belarus /  مراجعه به بانک تصاویر پارلمان اروپا: لوکاشنکو رئیس جمهور قانونی بلاروس نیست
پارلمان اروپا: لوکاشنکو رئیس جمهور قانونی بلاروس نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پارلمان اروپا لوکاشنکو را به عنوان رئیس جمهور قانونی بلاروس به رسمیت نمی شناسد.

به گزارش اسپوتنیک، پارلمان اروپا امروز پنجشنبه با انتشار قطعنامه ای اعلام کرد، از اعمال تحریم ها علیه الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور بلاروس حمایت می كند و وی را به عنوان رئیس جمهور قانونی این كشور به رسمیت نمی شناسد.

لوکاشنکو محتوای مذاکرات با پوتین را فاش می کند - اسپوتنیک ایران
لوکاشنکو محتوای مذاکرات با پوتین را فاش می کند

در متن قطعنامه مربوطه پس از جلسه عمومی پارلمان اروپا آمده است: ما تأکید می کنیم که پارلمان اروپا مطابق با موضع شورای اروپا، نتایج انتخابات ریاست جمهوری که در تاریخ 9 آگوست در بلاروس برگزار شد را رد می کند و الکساندر لوکاشنکو را به عنوان رئیس جمهور بلاروس به رسمیت نمی شناسد.

اعتراضات گسترده مخالفان در 9 اگوست، پس از انتخابات ریاست جمهوری، که لوکاشنکو پیروز شد، در بلاروس آغاز شد. طبق اعلام شورای امنیت و انتخابات در بلاروس، وی 80.1 درصد آرا را به دست آورد. اعتراضات توسط نیروهای امنیتی سرکوب شد. برای فرونشاندن معترضین که با نتایج انتخابات موافق نبودند، از گاز اشک آور، نارنجک  گلوله های لاستیکی استفاده کردند. این تظاهرات همچنان ادامه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала