ادعای جدید آلمان در خصوص الکسی ناوالنی

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر ادعای جدید آلمان در خصوص الکسی ناوالنی
ادعای جدید آلمان در خصوص الکسی ناوالنی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آلمان اعلام کرد که سه آزمایشگاه، وجود "نوویچوک" را در نمونه های آزمایش ناوالنی را تأیید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دولت آلمان ادعا می کند که سه آزمایشگاه مستقل، وجود ماده ای از گروه "نوویچوک" را در نمونه های الکسی ناوالنی تأیید کرده اند.

اشپیگل: برای مسمومیت ناوالنی از نوع قوی‌تر نوویچوک استفاده شده است - اسپوتنیک ایران
اشپیگل: برای "مسمومیت" ناوالنی از نوع "قوی‌تر" نوویچوک استفاده شده است

دولت آلمان طی بیانیه ای اعلام کرد: سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بر این اساس (درخواست کمک از کابینه وزیران جمهوری فدرال آلمان) نمونه هایی از آقای ناوالنی برداشت و اقدامات لازم را برای مطالعه آنها در آزمایشگاه های مرجع انجام داد. دولت فدرال همراه با فرانسه و سوئد، از دیگر شرکای اروپایی خواست که داده های آلمان را بر اساس نمونه های جدید آقای ناوالنی به طور مستقل بررسی کنند. اکنون نتایج این آزمایشات در آزمایشگاه های ویژه فرانسه و سوئد موجود است و آنها داده های آلمان را اثبات می کنند.

بیستم ماه اوت الکسی ناوالنی  در راه بازگشت از شهر تومسک سیبری به مسکو در هواپیما حالش بد شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. پزشکان اومسک تشخیص اصلی را نوعی اختلال متابولیك عنوان کردند که باعث افت شدید قند خون می شود. دلایل آن هنوز روشن نشده است، اما در بررسی ها و آزمایشات پزشکان اومسک، اثری از سم در خون ناوالنی یافت نشد.

ناوالنی برای معالجه به آلمان منتقل شد؛ دولت آلمان پیشتر اعلام کرد که بر اساس نتایج متخصصان یک آزمایشگاه نظامی در این کشور، الکسی ناوالنی با عنصری از گروه مواد سمی فلج کننده اعصاب موسوم به "نوویچوک" مسموم شده است. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه گزارش های آلمانی ها  درباره ناوالنی را بی اساس دانسته است. کلینیک پزشکی شاریته در برلین روز دوشنبه اعلام کرد، که وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی بهبود یافته و وی از حالت کما بیرون آمده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала