رسانه‌های چینی: سلاح جدید روسیه از بمب اتمی ترسناک تر است

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه‌های چینی: سلاح جدید روسیه از بمب اتمی ترسناک تر است
رسانه‌های چینی: سلاح جدید روسیه از بمب اتمی ترسناک تر است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های چینی سلاح جدید روسیه را از بمب اتمی هم خطرناک تر ارزیابی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، پرتال چینی Sina می‌نتویسد؛ مجموعه‌های نظامی روسیه "Sarmat" ، "Avangard" و " Yars" دارای ویژگی های برجسته جنگی هستند که آنها را برای دشمنان بالقوه بسیار خطرناک می‌سازد.

پنتاگون زمان رسیدن موشک آوانگارد روسیه به آمریکا را محاسبه کرد - اسپوتنیک ایران
پنتاگون زمان رسیدن موشک آوانگارد روسیه به آمریکا را محاسبه کرد

همانطور که در مقاله عنوان شده، مسلح کردن  دوباره مجموعه‌های موشکی روسیه با این مدل‌های موشکی با برد بیش از ده هزار کیلومتر آمریکا را در ناامید کننده ای قرار می دهد.

نویسنده نشریه توجه ویژه ای به سیستم موشکی آوانگارد داشت. وی خاطرنشان كرد كه پدافند هوایی آمریکا به دلیل محرمانه بودن موشک روسی قادر به رهگیری آن نیست و سرعت خارق العاده آن را به ویژه موثر می سازد.

در این مقاله تأکید شده است: "موشک آوانگارد قادر است در 15 دقیقه به واشنگتن برسد. در این مدت آمریکایی ها حتی برای نوشیدن یک فنجان قهوه فرصت نخواهند داشت و فراتر از آن، این قادر به دفع موشک روسی نخواهند بود." 

نویسنده مقاله معتقد است ، در صورت بروز درگیری فرضی بین روسیه و ایالات متحده ، مناطق ساحلی آمریکا در برابر حمله متمرکز آوانگارد بدون دفاع خواهند بود. وی این موشک را "شاهکار ارتش روسیه" خواند و خاطرنشان كرد كه ویژگی های جنگی این موشک آن را "یك سلاح ترسناک تر از یك بمب هسته ای" می كند. 

این نشریه همچنین بر برتری کامل روسیه در زمینه سلاح های مافوق صوت تأکید دارد. همانطور که اشاره شد، روسیه تعدادی موشک های مافوق صوت تولید کرده است، در حالی که ایالات متحده موفق به ساخت یک موشک هم نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала