مزایای تحریم‌های آمریکا از نگاه هواوی

© AP Photo / Mark Schiefelbein, Fileمزایای تحریم‌های آمریکا از نگاه هواوی
مزایای تحریم‌های آمریکا از نگاه هواوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیران هواوی به تشریح نکات مثبت موجود در تحریم‌های ایالات متحده علیه این شرکت پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ITHome، وانگ چنگ‌لو، رئیس بخش نرم‌افزاری تجارت مشتریان هواوی اظهار داشت که تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت نکات مثبت خود را دارد. به گفته وی رهایی از سیستم عامل اندروید فواید بیشتری نسبت به مضرات آن دارد.

 هواوی بزرگترین فروشنده موبایل در جهان  - اسپوتنیک ایران
هواوی بزرگترین فروشنده موبایل در جهان

چنگ‌لو با اعلام ظهور سیستم عامل هواوی در تلفن های هوشمند این برند، خاطر نشان شد: تنها زمان نیاز است تا پوسته اختصاصی EMUI 11 به طور کامل تا HarmonyOS به روز شود. وی افزود که هواوی هنوز با گوگل قرارداد دارد اما این شرکت قصد دارد رو به جلو حرکت کند.

وانگ یانمین، مدیر ارشد هواوی، سیستم HarmonyOS را محصولی خواند که فقط در مدت یک سال به نتایج چشمگیری رسیده است. طبق آمار، 1.8 میلیون توسعه دهنده و 490 میلیون کاربر فعال در سیستم عامل این شرکت به ثبت رسیده اند. به گفته یانمین، HarmonyOS اکنون می تواند با سیستم‌های عامل اپل و گوگل رقابت کند.

یانمین همچنین اظهار داشت که انحصار دو شرکت برای بیش از یک دهه، به این صنعت کمک نمی کند. مدیر ارشد هواوی از کمیسیون 30 درصدی اپل و گوگل از توسعه دهندگان انتقاد کرده و اشاره کرد که در سیستم عامل هواوی کمیسیون کمتری وجود خواهد داشت.

هواوی اکنون عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان را در اختیار دارد و رسیدن به این جایگاه در شرایطی محقق شده که این شرکت در آتش جنگ تجاری دونالد ترامپ با چین گرفتار شده است. این کمپانی چینی پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد ندارد استفاده از اندروید را کنار بگذارد، مگر این‌که تحریم‌های آمریکا مانع شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала