هند دومین کشور جهان در ابتلا به ویروس کرونا

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر هند دومین کشور جهان در ابتلا به ویروس کرونا
هند دومین کشور جهان در ابتلا به ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشور هند به دومین کشور جهان با بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا تبدیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، براساس آمار و اطلاعات وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند و موسسه آمریکایی جان هاپکینز، بیش از 4 میلیون 200 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند. از اینرو هند از نظر تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در رتبه دوم جهان قرار دارد.

افزایش سرایت پذیری و کاهش بیماری زایی کرونا  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
افزایش سرایت پذیری و کاهش بیماری زایی کرونا

 برزیل که پیش از این در جایگاه دوم قرار داشت، بیش از 4 میلیون 130 هزار بیمار مبتلا به کووید-19 وجود دارد. اما در عین حال ایالات متحده با 6 میلیون 200 هزار نفر همچنان بیشترین تعداد مبتلایان در جهان را دارد.

هند برای دومین روز متوالی رکورد بیشترین ابتلا به کووید - 19 را به ثبت رساند. دانشگاه جان هاپکینز با توجه به آمار مقامات فدرال محلی و رسانه ها اعلام کرد که بیش از 90 هزار 800 مورد جدید در این کشور شناسایی شده است.

همچنین اعلام شده، بیش از 3 میلیون 250 هزار نفر بهبود یافته و بیش از 882 هزار بیمار در بیمارستان ها تحت درمان قرار دارند. بیش از 71 هزار 600 نفر جان خود را از دست داده اند.

شایان ذکر است که در تازیخ 11 مارس سال جاری، سازمان بهداشت جهانی، شیوع ویروس کرونا (COVID-19) را یک بیماری همه گیر اعلام کرد. در مجموع حدود 26 میلیون و 700 هزار مورد از ابتلا به این ویروس در جهان شناسایی شده است و حدود 876 هزار نفر نیز جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала