اسرائیل: کشورهای عربی در صف توافق با تل آویو

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر عادی سازی رابطه ی امارات و اسرائیل صحنه سازی پوچ آمریکا است
عادی سازی رابطه ی امارات و اسرائیل صحنه سازی پوچ آمریکا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات اسرائیل مدعی شدند که کشورهای عربی دیگری نیز در صف امضای توافقی مشابه با امارات با این کشور هستند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل پس از گذشت چند روز از توافق تل‌آویو و ابوظبی برای عادی‌سازی روابط، اکنون این کشور اعلام کرده است که کشور‌های عربی دیگری نیز در صف امضای توافقی مشابه با تل آویو هستند.

انتقال سفارت صربستان به از تل آویو به بیت‌المقدس - اسپوتنیک ایران
انتقال سفارت صربستان از تل آویو به بیت‌المقدس

مقامات اسرائیل مدعی شدند کشور‌های عربی در حال صف کشیدن برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند، و بحرین در صدر آن‌ها قرار دارد.

 رسانه اسرائیلی عاروتص‌شوع اعلام کردند، دولت آمریکا نیز در این روند دخیل بوده و مقامات آمریکایی از طریق به این کشور‌ها از جمله بحرین، تلاش می‌کنند با مشوق‌هایی مانند توافق اقتصادی، آن‌ها را به امضای توافق سازش با اسرائیل سوق دهند.

شبکه ۱۲ اسرائیل همچنین اعلام کرد که عادی‌سازی روابط اسرائیل با بحرین احتمالا بعد از مراسم امضای توافق امارات با اسرائیل که قرار است طی هفته‌های آتی در کاخ سفید برگزار شود، انجام می‌گیرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه گذشته اعلام کرد کوزوو به عنوان بخشی از گفت‌وگو‌های خود با ایالات متحده برای عادی‌سازی و برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل به توافق رسیده است.

دولت صربستان نیز اعلام کرده است سفارت خود در تل‌آویو را به بیت المقدس انتقال خواهد داد و در حال عادی‌سازی روابط اقتصادی خود با اسرائیل است تا بدین وسیله به جذب سرمایه و ایجاد اشتغال بپردازد.

وزارت خارجه فلسطین نیز در واکنش به این موضوع بیانیه‌های رئیس‌جمهور آمریکا درباره موافقت صربستان و کوزوو با افتتاح سفارت در بیت المقدس را مورد انتقاد قرار داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала