ادامه تنش در روابط آنکارا و آتن

© AFP 2023 / Bulent Kilicادامه تنش در روابط آنکارا و آتن
ادامه تنش در روابط آنکارا و آتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه تانکهای خود را در مرز با یونان مستقر می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری IHA به نقل از منابع نظامی گزارش داد که ترکیه از جنوب شرق استان هاتای تانک‌های خود را به سمت استان ادرنه واقع در شمال غربی در مرز یونان می‌فرستد.

به گفته این خبرگزاری، دو کاروان با تجهیزات حامل حدود 40 تانک از منطقه ریحانلی در استان ختای در مرز با سوریه خارج شدند.

هشدار رئیس جمهور ترکیه به یونان و فرانسه - اسپوتنیک ایران
هشدار رئیس جمهور ترکیه به یونان و فرانسه

انتظار می رود تانک ها از طریق راه آهن به ادرنه ارسال شوند.

در حال حاضر روابط بین ترکیه و یونان با تنش همراه است که ناشی از ذخایر هیدروکربن دریایی و عدم وجود مرز در منطقه آبی نامبرده است. طرفین پیش از این یکدیگر را به سازماندهی استخراج غیرقانونی مواد اولیه در منطقه مورد مناقشه متهم کردند.

خبرگزاری آناتولی با استناد به منابع خود گزارش داد كه اعزام نیروها مطابق برنامه‌ريزی از پیش انجام شده واحدهای نيروی زمينی ارتش تركيه صورت می‌گیرد و اطلاعات مربوط به انتقال تجهيزات نظامي به مرز با یونان با واقعیت مطابقت ندارد. وزارت دفاع ترکیه اما هنوز در مورد این پیام ها توضیحی نداده است.

در هفته های اخیر روابط بین آتن و آنکارا به شدت تنش آمیز بوده است. این بدان دلیل است که کشتی ترکی Oruç Reis بررسی زمین شناسی را در مدیترانه شرقی آغاز کرده است، منطقه ای که یونان منطقه انحصاری اقتصادی خود می داند. پس از این نیروهای مسلح یونان در حالت آماده باش قرار گرفتند. ترکیه همچنین در حال تحقیق در منطقه‌ای است که قبرس منطقه انحصاری اقتصادی خود را در نظر دارد.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала