واکنش آمریکا به آماده سازی کره شمالی برای پرتاب موشک بالستیک از زیر دریایی

© REUTERS / KCNAواکنش آمریکا به آماده سازی کره شمالی برای پرتاب موشک بالستیک از زیر دریایی
واکنش آمریکا به آماده سازی کره شمالی برای پرتاب موشک بالستیک از زیر دریایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده در مورد آماده‌سازی پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی از زیردریایی هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن گزارش دادند که کره شمالی برای پرتاب آزمایشی موشک بالستیک زیردریایی آماده می شود.

کارشناسان هشدار می دهند که تصاویر ماهواره ای از کشتی سازی سینپو نشانگر فعالیت مشکوک کره شمالی است. آنها معتقدند که مقامات این کشور احتمالا در حال انجام مقدمات آزمایش موشک Pukguksong-3 هستند. کارشناسان آمریکایی به وجود چندین شناور در استخر محصور و همچنین وجود دو زیردریایی کلاس رومئو در خلیج اشاره کردند که از نظر آنها برخی آماده سازی‌ها را نشان می دهد.

افشای میزان تسلیحات هسته ای در کره شمالی  - اسپوتنیک ایران
افشای میزان تسلیحات هسته ای در کره شمالی

ایالات متحده معتقد است که آماده سازی برای پرتاب موشک های بالستیک از یک زیردریایی ممکن است نشان دهنده "سورپرایز اکتبر" باشد که به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است. خاطرنشان می شود که پیش از این رسانه های کره جنوبی در مورد ساخت یک زیردریایی در کره شمالی با توانایی حمل چنین سلاح هایی گزارش داده بودند.

پیش از این ارتش آمریکا در مورد حجم ذخایر هسته ای کره شمالی صحبت کرده بود. بنابراین، طبق گفته آنها، کره شمالی به حدود 60 بمب هسته ای مسلح است. آنها همچنین افزودند که کره شمالی تا پایان سال 2020 می تواند حداکثر 100 کلاهک تولید کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала