عراقچی با وزیر خارجه اتریش در وین دیدار کرد

اشتراک
الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش در دیدار با عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران، روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد که همه طرف ها باید به تعهدات توافق هسته‌ای با ایران عمل کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دی پرسه، کمیسیون مشترک برجام در وین امروز با حضور امضا کنندگان توافق هسته‌ای برگزار می شود تا به مسائل کنونی بپردازد.

استقبال روسیه از توافق میان آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران - اسپوتنیک ایران
استقبال روسیه از توافق میان آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران

شالنبرگ در پیامی توئیتری برجام را ابزار موثری برای جلوگیری از مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه عنوان کرده و گفت: اتریش همچنان در این راستا کار می کند تا اعتماد را دوباره به منطقه بازگرداند.

وزارت امور خارجه اتریش مذاکرات شالنبرگ و عراقچی را شفاف و سازنده ارزیابی کرده است.

شالنبرگ تاکید کرد: برجام امنیت بیشتری را به ارمغان آورده و ما باید همه تلاش های خود برای حفظ این توافق را انجام دهیم. از این رو ما از همه طرف ها درخواست می کنیم به تعهدات خود در این توافق پایبند بمانند.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین گفت: اتریش به عنوان مکانی که توافق برجام در سال ۲۰۱۵ در آن مورد مذاکره قرار گرفت همچنان تلاش می کند تا مشترکا با شرکای اروپایی خود سهمی در بازسازی اعتماد در منطقه داشته باشد.

شالنبرگ همچنین توافق اخیر ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای امکان بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را تمجید کرده و از ایران خواست همچنین در آینده به همکاری های بدون پیش شرط با آژانس ادامه دهد.

عباس عراقچی معاون محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در وین حضور دارد، ابراز امیدواری کرد: کمیسیون مشترک بتواند به مواضع واحدی برسد و در خصوص نحوه ادامه مسیر و مقابله با تلاشهای آمریکا برای نابودی برجام تصمیماتی اتخاذ کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала