حمله پهپادی به فرودگاه أبها در عربستان سعودی

اشتراک
ترکشهای ناشی از انفجار یک فروند پهپاد به فرودگاه أبها اصابت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، ترکشهای ناشی از انفجار یک فروند پهپاد به فرودگاه أبها اصابت کرد. این ترکش‌ها در پی هدف قرار گرفتن یک فروند پهپاد انفجاری انصارالله یمن توسط پدافند هوایی عربستان به فرودگاه أبها اصابت کرده است.

در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشده است.

اعلام دوباره آمادگی احمدی نژاد برای کمک در حل مسئله یمن  - اسپوتنیک ایران
اعلام دوباره آمادگی احمدی نژاد برای کمک در حل مسئله یمن

ائتلاف سعودی علیه یمن نیز با انتشار یک بیانیه از رهگیری و منهدم کردن یک پهپاد یمنی در آسمان أبها خبر داده است. رسانه‌های سعودی همچنین از منهدم کردن یک قایق متعلق به انصارالله یمن در جنوب دریای سرخ خبر دادند. انصارالله یمن هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده است.

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش شیعه "انصار الله" از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала