معروف ترین زنان زندانی در عربستان + ویدئو

© AFP 2023 / Fayez Nureldineمعروف ترین زنان زندانی در عربستان + ویدئو
معروف ترین زنان زندانی در عربستان + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فعالان مخالف حکومت عربستان در گزارشی به معرفی معروف ترین زنان زندانی در این کشور پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک، حساب توئیتری "سعودیات معتقلات" در گزارشی تصویری به معرفی زنان زندانی معروف در عربستان سعودی پرداخت.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این توئیت، سماح النفیعی فعال مدنی از سپتامبر 2015 ، اسراء الغمغام که یک حقوقدان است از دسامبر 2015، نعیمه المطرود حقوق دان چهار ماه بعد از اسراء در آوریل 2016 ربوده شد. فاطمه آل نصیف که یک پرستار است توسط ماموران امنیتی در سپتامبر 2017 از خانه اش ربوده شده است. دلال الخلیل که به فعالیت های امداد رسانی مشغول بود در همان تاریخ و به همان شکل ربوده و همچنان در زندان به سر می برد.

​در ادامه این گزارش آمده است: عائده الغامدی بانوی کهنسال سعودی در مارس 2018 ربوده شد. نور المسلم گرافیست سعودی را ماموران امنیتی یک ماه بعد از عائده ربوده و به زندان بردند. لجین الهذلول معروف ترین زن در بند از مه 2018 در زندان‌های سعودی به سر می برد. نوف عبدالعزیز فعال فضای مجازی را هم ماموران آل سعود در ژوئن 2018 ربودند.

حساب توئیتری "سعودیات معتقلات" می‌افزاید: میاء الزهرانی که یک حقوقدان است نیز همزمان با نوف ربوده و به زندان برده شد. نسیمه الساده و سمر بدوی دیگر حقوقدانان نیز در همان تاریخ دچار همان سرنوشت دو بانوی دیگر شد و هم اکنون در زندان های آل سعود به سر می برند. خدیجه الحربی نویسنده سعودی نیز توسط ماموران امنیتی در آوریل 2019 ربوده شد. زانه الشهری هم که یک روزنامه نگار است چند ماه بعد در سپتامبر 2019 ربوده و راهی زندان شد. مها الرفیدی همکار او نیزدر همان ماه از همان سال راهی زندان شد.‎

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала