مقامات امنیتی محل اقامت لوکاشنکو را محاصره کردند+ویدئو

© AP Photo / Sergei Gritsمقامات امنیتی محل اقامت لوکاشنکو را محاصره کردند+ویدئو
مقامات امنیتی محل اقامت لوکاشنکو را محاصره کردند+ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در مینسک، مقامات امنیتی کاخ استقلال محل اقامت الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس را محاصره کردند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز ۳۰ آگوست، در مینسک، یک تظاهرات اعتراضی "راهپیمایی صلح و استقلال" در حال برگزاری است. همچنین روز یکشنبه چندین هزار معترض به محل اقامت الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور بلاروس در مینسک نزدیک شدند.

پیش از این، در مورد بازداشت ها در منطقه میدان استقلال و درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در نزدیکی ساختمان کا.گ.ب گزارش شده است.

صبح روز یکشنبه، اتوبوس های پلیس ضد شورش، کامیون های نظامی تحت پوشش برای حمل و نقل پرسنل و وسایل نقلیه حمل و نقل شروع به حرکت به سمت مرکز شهر کردند. علاوه بر این، ماشین های ضد شورش و ماشین های آبپاش در منطقه میدان استقلال دیده می شد.

بلاروس از سه هفته پیش تبدیل به صحنه اعتراضات شده است، مخالفان خواستار برکناری دولت فعلی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید و تحقیق در مورد سوء استفاده از معترضان در روزهای اول اعتراض هستند.

در ۲۷ آگوست، بازداشتهای گسترده معترضین ناراضی و همچنین روزنامه نگاران دوباره در کشور آغاز شد. خبرنگار "Lenta.ru" و ده ها تن از همکاران بلاروسی و خارجی توسط پلیس دستگیر شدند.

گزارش نشده است که آیا لوکاشنکو خودش در حال حاضر در محل اقامت است یا خیر. یک هفته پیش، وقتی کسانی که با نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری مخالف بودند نیز در نزدیکی محل اقامت وی دست به تظاهرات زدند، لوکاشنکو با هلیکوپتر به آنجا پرواز می کرد و سپس با جلیقه ضد گلوله و با اسلحه در دستان خود با پلیس ضد شورش صحبت می کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала