پاسخ قاطع نصرالله درباره به رسمیت شناختن اسرائیل

© REUTERS / ALI HASHISHOپاسخ قاطع نصرالله درباره به رسمیت شناختن اسرائیل
پاسخ قاطع نصرالله درباره به رسمیت شناختن اسرائیل  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان امروز خود به مناسبت عاشورا سخرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان امروز خود به مناسبت عاشورا گفت هنگامی که فرد در برابر اشغالگران و مهاجمان قرار می‌گیرد یا یک راه‌حل ذلیلانه را می‌پذیرد یا جنگی که بر او تحمیل شده را قبول می‌کند و به طور قطع مکتب کربلا پیام روشن و واضحی دارد که می‌گوید: "ملعون ابن ملعون مرا میان ذلت و شمشیرکشی مخیر کرده است و هیئات از این اینکه زیر بار ذلت برویم."

حسن نصرالله درباره نحوه برگزاری مراسم عزاداری امسال سخنرانی کرد - اسپوتنیک ایران
حسن نصرالله درباره نحوه برگزاری مراسم عزاداری امسال سخنرانی کرد

سید نصرالله افزود: "در نبرد امروز منطقه دو موضع روشن در جنگ میان حق و باطل وجود دارد. در ابتدا فلسطین اشغالی است. اسرائیلی که از سال 1948 این سرزمین را علاوه بر جولان و مزارع شبعا و بلندی‌های کفرشوما اشغال کرده است. این جبهه باطل است و تردیدی در آن نیست. حق فلسطینی‌هاست که از بحر تا نهر کشور خود را تشکیل دهند و حق مردم سوریه و لبنان است که اراضی خود را بازپس گیرند. ما در حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی در روز دهم محرم بر التزام قاطع خود برای دشمنی با این رژیم تأکید می‌کنیم و اگر تمامی جهان رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند ما به رسمیت نخواهیم شناخت."

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که این جنبش در کنار هر گروه و فردی است که بخواهد با اسرائیل مبارزه کند و مردم منطقه به دنبال زندگی همراه با عزت و مقابله با هیمنه آمریکا هستند. او دولت آمریکا را جبهه باطلی دانست که خواهان سیطره و تسلط بر کشورهاست و به دنبال تاراج نفت و گاز و اموال منطقه است. سید حسن نصرالله در ادامه گفت که در برابر این تجاوزگری‌ها راهی جز این نداریم که بگوییم در جبهه حق قرار می‌گیریم و در برابر باطل بودن آمریکا می‌ایستیم.

او تأکید کرد: "همان‌گونه که در طول سال‌های گذشته در لبنان پیروز شدیم و مجاهدین در یمن پیروز شده‌اند و همانگونه که عراق و سوریه بر داعش غلبه کرده و ایران در تمامی سال‌های جنگ و فشار ایستادگی کرده است. آینده این درگیری و جنگ در فلسطین و منطقه نیز پیروزی برای حق است. یکی از نشانه‌های پیروزی این است که محور مقاومت وارد جنگی جهان شمول و فراگیر شد و پیروز در آن بیرون آمد."

دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس به مسأله سازش و عادی‌سازی روابط کشورهای با اسرائیل پرداخت و گفت که امارات با این کار خود به جهان عرب خیانت کرد. 

او با محکوم کردن اقدام ابوظبی گفت که اماراتی‌ها چیزی که پنهان بود را عیان کردند، اما اسرائیلی‌ها مانع آبروریزی آن‌ها نشدند و گفتند که در قبال سازش حاضر به توقف طرح اشغال کرانه باختری نیستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس به مسائل داخلی این کشور پرداخت و در خصوص تشکیل دولت سخن راند و گفت که امیدوار است فراکسیون‌های پارلمانی لبنان فردا (دوشنبه) نامزد تشکیل کابینه را معرفی کنند. لبنان به نخست‌وزیری نیاز دارد که بتواند وضعیت اقتصادی و زندگی مردم را بهبود بخشیده و ضمن بازسازی، دست به اصلاحات بزند.

سید حسن نصرالله به حادثه انفجار مهیب بیروت نیز پرداخت و گفت  که مسئولان قضایی باید بدون تعارف و سستی این موضوع را پیش ببرند و نباید خون «شهدا» و مجروحین ضایع شود. او همچنین خواستار تسریع در پرداخت غرامت شد و از ارتش و نهادهای مربوطه نیز خواست تا نتایج تحقیقات خود را اعلام کنند تا جلوی افترا بستن‌ها و دروغ‌ها گرفته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала