بازنشستگی ماهواره 56 ساله ناسا

© Flickr / Bernt Rostadناسا
ناسا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از ماهواره‌های بازنشسته ناسا بامداد روز 30 ماه اوت (یکشنبه) به جو زمین سقوط خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « اسپیس»، یکی از ماهواره‌های بازنشسته و متروک ناسا که ۵۶ سال از عمر آن می‌گذرد، بامداد روز 30 ماه اوت (یکشنبه) به جو زمین سقوط خواهد کرد، البته طبق گفته متخصصان، هیچ خطری زمین و ساکنانش را تهدید نمی‌کند.

تصاویری از ماهواره متروکOGO-1 متعلق به ناسا در روز سه‌شنبه، 25 اوت توسط محققان دانشگاه کاتالانیا آریزونا ثبت شده است که حاکی از سقوط قریب‌الوقوع این ماهواره به جو زمین است.

این ماهواره  در سپتامبر 1964 به منظور مطالعه محیط مغناطیسی زمین و چگونگی تعامل سیاره ما با خورشید به فضا پرتاب شد. این ماهواره تا سال 1969 اطلاعات را جمع آوری کرد و در سال 1971 رسماً بازنشسته شد و از آن زمان تاکنون در سکوت در یک مدار بیضوی دو روزه شده است.

به گفته مقامات ناسا، پیش‌بینی می‌شود OGO-1 دوباره وارد یکی حضیض‌های خود شود، یعنی نقاط موجود در مدار فضاپیما که در نزدیکترین فاصله با سیاره ما قرار می‌گیرد و برآوردهای فعلی نشان می‌دهد که این ماهواره روز شنبه 29 اوت 2020، در حدود ساعت 5:10 بعد از ظهر منطقه زمانی شرقی(EDT) بر فراز اقیانوس آرام جنوبی تقریباً در نیمه راه بین تاهیتی و جزایر کوک وارد جو زمین خواهد شد.

​این فضاپیما در جو نابود خواهد شد و هیچ خطری برای سیاره ما یا هر کسی که در آن است، ایجاد نمی‌کند و این یک اتفاق نهایی معمول برای فضاپیماهای بازنشسته است.

ماهواره OGO-1 اولین ماهواره در برنامه دارای ۶ فضاپیمای «OGO» بود که اعضای دیگر آن در سال‌های 1965، 1966، 1967، 1968 و 1969 به فضا پرتاب شدند. آن پنج ماهواره همگی در سال 2011 به زمین بازگشتند و بر فراز قسمت‌های مختلفی از اقیانوس سقوط کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала