سفیر ایران در بغداد: هیچ کشوری به اندازه ایران خواهان سربلندی عراق نیست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سفیر ایران در بغداد: هیچ کشوری به اندازه ایران خواهان سربلندی عراق نیست
سفیر ایران در بغداد: هیچ کشوری به اندازه ایران خواهان سربلندی عراق نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در بغداد اظهار داشت که کشورش خواهان مشاهده نظم، امنیت و بازسازی در عراق است.

به گزارش اسپوتنیک، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در مصاحبه با پایگاه خبری المانیتور در خصوص روابط دوجانبه تهران و بغداد اظهار داشت: روابط دوجانبه میان کشورها اساسا داخلی و مرتبط با سیاست‌های خارجه هر کشور است.  ما نمی‌خواهیم در امور داخلی کشورها دخالت کنیم. عراق کشور دوست و برادر است‌.

شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
نماینده روسیه در سازمان ملل: ایران نقشی در بی ثباتی عراق ندارد

مسجدی در خصوص حضور نظامی آمریکا در عراق بیان داشت: ایران باور دارد که حضور آمریکا در منطقه تنها بی‌ثباتی را افزایش و تروریسم را رشد داده و باعث به وجود آمدن مکانیسم‌های استعماری جدید می‌شود. ایران خواهان مشاهده نظم، امنیت و بازسازی در عراق است. سفیر ایران در بغداد در ادامه افزود که حمایت کشورش از دولت عراق شرطی نیست؛ حال چه عراق بخواهد نیروهای آمریکایی را در این کشور نگه دارد و یا آن‌ها را اخراج کند.

سفیر ایران در عراق در ادامه تصریح کرد: ایران و عراق دو همسایه تاریخی هستند و اشتراک‌هایی دارند که در سرنوشت‌شان تنیده شده است‌. ما تا ابد همسایه می‌مانیم پس هیچ کشوری اندازه ما خواهان سربلندی و کامیابی این کشور نیست‌. وی افزود: مهم نیست چه دولتی در عراق در راس قدرت باشد، روابط دو کشور در حیطه‌های مختلف طوری درهم تنیده شده‌اند که هیچ دولتی نمی‌تواند آن‌ها را نادیده بگیرد. مسجدی بیان داشت که روابط حاکم میان ایران و عراق گستره‌ای از مسائل اقتصادی، فرهنگی، تحصیلی و انسان‌دوستانه را در برمی‌گیرد.

مسجدی تاکید کرد که ایران بیش از ده سال است که برق خود را به عراق ارسال می‌کند و سعی دارد در جنوب بصره بزرگترین نیروگاه عراقی را تاسیس کند. وی همچنین تصریح کرد که ایران مشکلی با ارتباط بیشتر عراق با جهان عرب ندارد اما تاکید کرد که هیچ کشوری همانند ایران نمی‌تواند کیفیت برقی که جمهوری اسلامی به این کشور  می‌دهد را ارائه کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала