آغاز ناآرامی ها در سوئد به خاطر سوزاندن قرآن + ویدئو

© Photo / Klndonnellyآغاز ناآرامی ها در سوئد به خاطر سوزاندن قرآن + ویدئو
آغاز ناآرامی ها در سوئد به خاطر سوزاندن قرآن + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شهر مالمو سوئد ، پس از سوزاندن قرآن توسط فعالان ضد اسلام ، ناآرامی هایی آغاز شد. این را کانال تلویزیونی STV گزارش کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی STV ، ناآرامی های خشونت بار گسترده  از عصر جمعه ، 28 آگوست ، در منطقه روسنگورد آغاز شد. حدود 300 نفر در آنها شرکت کردند. کسانی که به خیابانها آمدند ، رفت و آمد را کاملاً مسدود کرده ، مواد آتش بازی و ترقه به کار برده و سنگ و بطری به سمت پلیس پرتاب نمودند. سرویس امداد و نجات نیز مورد حمله قرار گرفت. اطلاع حاصل شد که معترضان به چندین اتومبیل مأموران انتظامی و امدادگران آسیب رسانده اند. در جریان شورش ها ، آتش سوزی رخ داد و برخی شهروندان لاستیک خودرو و زباله ها را آتش زدند.

​ریكارد لوندکویست سخنگوی پلیس محلی گفت: "اکنون ما در حال مبارزه با ناآرامی ها هستیم که  در کل منطقه مشاهده می شود . ما كنترلی بر اوضاع نداریم و این باعث نگرانی می شود."

چند روز پیش ، یک هنرمند خیابانی و فرد مفسده جو به نام دان پارک  که قبلاً نیز  به جرم ایجاد نفرت بین ملت ها محکوم شده بود ، برای برگزاری تظاهراتی در مقابل مرکز اسلامی در روسنگورد با موضوع عواقب اسلامی سازی اسکاندیناوی به مقامات شهری مراجعه کرد. وی قصد داشت در چارچوب این حرکت ، قرآن را نیز بسوزاند.

​پلیس و دادگاه اجازه این کار را به دان پارک نداده و خاطرنشان کردند  که به نظر می رسد خطر این کار برای نظم عمومی تا حدی زیاد است که آزادی تجمع و تظاهرات را می توان محدود کرد. با این وجود ، این اقدام فرد مفسده جو انجام شد. این برنامه توسط اعضای حزب راست افراطی دانمارک موسوم به "خط مشی  سخت گیرانه " ترتیب داده شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала