تأثیر منفی کرونا بر سلامت روانی میلیونها نفر در جهان

© AP Photo / Anja Niedringhausپیش بینی: به زودی میزان شیوع کرونا در جهان به نقطه اوج خود خواهد رسید
پیش بینی: به زودی میزان شیوع کرونا در جهان به نقطه اوج خود خواهد رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد بیماری همه گیر ناشی از نوع جدید ویروس کرونا بر سلامت روانی میلیون ها نفر در سراسر کره زمین تأثیر منفی گذاشته است.

به گزارش اسپوتنیک، نوار این کنفرانس مطبوعاتی در صفحه سازمان بهداشت جهانی در یوتیوب منتشر شده است.

تدروس آدهانوم قبریسوس گفت: "کووید 19 در مردم اضطراب و ترس به وجود آورده ، باعث ایجاد اختلال در خدمات روان پزشکی شده و سلامت روانی میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است."

به گفته رئیس سازمان بهداشت جهانی ، این وضعیت ناشی از اتخاذ تدابیر محدود کننده در بسیاری از کشورها و در رابطه با آن کاهش روابط و تماس بین مردم است.

پیش بینی افزایش مرگ و میر در اثر کرونا در اروپا  - اسپوتنیک ایران
پیش بینی افزایش مرگ و میر در اثر کرونا در اروپا

قبریسوس خاطرنشان كرد كه حدود يک ميليارد نفر از بيماری های رواني رنج مي برند  اما مراقبت های پزشكي با كيفيت فقط در دسترس اقلیت مردم قرار دارد.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید ویروس کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و کمتر از فاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

طبق آخرین داده های سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 24 میلیون مورد ابتلا به کووید 19 در جهان شناسایی شده و بیش از 821 هزار نفر از مبتلایان فوت کرده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала