ترامپ نتوانست نام سپهبد سلیمانی را درست تلفظ کند

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ نتوانست نام سپهبد سلیمانی را درست تلفظ کند
ترامپ نتوانست نام سپهبد سلیمانی را درست تلفظ کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ضمن صحبت در مورد عملیات ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نتوانست نام این سردار سپاه پاسداران را درست تلفظ کند.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در سخنرانی خود در کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواه آمریکا گفت: " ما در عملیات خود قاسم  سلیمینی ، تروریست شماره یک جهان را به هلاکت رساندیم."

دفاع معاون اول ترامپ از ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
دفاع معاون اول ترامپ از ترور سردار سلیمانی

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه امسال سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

سردار قاسم سلیمانی  در طول جنگ ایران و عراق و پس از آن تا سال ۱۳۷۶، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. وی  سپس، از سال ۱۳۷۶ تا زمان مرگ به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала