آمریکایی ها فیلم مستند آزمایشات "بمب تزار" را ارزیابی کردند

CC BY-SA 3.0 / Croquant / Model of the "Tsar Bomba" in the Sarov atomic bomb museumآمریکایی ها فیلم مستند آزمایشات "بمب تزار" را ارزیابی کردند
آمریکایی ها  فیلم مستند آزمایشات بمب تزار را ارزیابی کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آمریکایی The Drive مقاله ای را در رابطه با انتشار یک فیلم مستند سابقاً محرمانه در مورد آزمایشات بمب 50 مگا تنی هیدروژنی AN602 در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی به چاپ رسانده که در غرب "بمب تزار" نامیده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، فیلم آزمایشات این قوی‌ترین بمب اتمی آزمایش شده در جهان قبلاً در کانال شرکت دولتی "روس اتم" روسیه در یوتیوب منتشر شده بود.

The Drive می نویسد این فیلم مستند "نگرش  جدید و هیچان انگیزی به این آزمایش بی نظیر و منحصربفرد را ارائه می دهد". این نشریه خاطر نشان می کند که قبلاً فقط فیلم های کوتاه و عکس های بی کیفیتی از انفجار "بمب تزار" در دسترس بود.

نویسندگان مقاله  با تأکید بر مشخصات نظامی این "سلاح وحشتناک و هیولایی " ، ساخت قدرتمندترین بمب اتمی جهان را "یک دستاورد برجسته در زمینه فناوری" می دانند.

این نشریه به نقش نیکیتا خروشچف رهبر شوروی در ساخت "بمب تزار" اشاره می کند که این بمب هسته ای با دستورات شخصی وی در دوره اوج گیری جنگ سرد ساخته شد.

The Drive همچنین اشاره می کند که "بمب تزار" برای استفاده عملی نظامی از آن بیش از حد بزرگ بود زیرا رساندن آن به مقصد برای نشانه گیری آسان نبود.

AN602 (بمب تزار) یک بمب هواپی هسته ای است که در سالهای 1956-1961 در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی توسط گروهی از فیزیکدانان هسته ای به رهبری آکادمیسین  ایگور کورچاتوف ساخته شد.

آزمایش AN602 در تاریخ 30 اکتبر 1961 با انداختن آن از هواپیمای توپولف 95 و (Tu-95V) به روی سایت آزمایش هسته ای "سوخوی نوس" (جزیره نوایا زملیا) انجام شد. قدرت اندازه گیری شده انفجارآن معادل 58.6 مگاتن تی ان تی بود.

"بمب تزار " قدرتمندترین بمب ساخته شده در تاریخ بشریت است. این بمب در کتاب رکوردهای گینس به عنوان قدرتمندترین بمب آزمایش شده ثبت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала