فرانسه طرح اصلاحات برای لبنان ارائه کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نسخه پیجیده شده مکرون برای لبنان: اولویت باید به تشکیل سریع دولت برای جلوگیری از خلأ قدرت اختصاص داده شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، طرحی به لبنان ارائه کرده که شامل اصلاحات سیاسی و اقتصادی لازم مورد نظر وی است.

فاجعه لبنان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بهره برداری سیاسی از فاجعه انسانی لبنان، دوران استعمار پایان یافته

طبق این گزارش، سفیر فرانسه در بیروت این طرح را به مقامات لبنانی تحویل داده است. موارد مطرح شده در این طرح شامل بررسی ممیزی حساب‌های بانک مرکزی، تشکیل دولت موقت قادر به انجام اصلاحات فوری و اجرای انتخابات زودهنگام در عرض یک سال است.

در طرح دو صفحه‌ای مذکور آمده، چهار موضوع در لبنان نیاز به توجه فوری دارند: کمک‌های انسانی و برخورد مقامات با ویروس همه‌گیر کرونا، بازسازی پس از انفجار چهارم آگوست در بندر بیروت، اصلاحات سیاسی و اقتصادی و انتخابات پارلمانی.

فرانسه در نقشه راه خود بر لزوم پیشرفت در مذاکرات لبنان با صندوق بین‌المللی پول، نظارت سازمان ملل بر کمک‌های بین‌المللی ارائه شده به لبنان پس از انفجار بیروت و نیز لزوم اجرای تحقیق بیطرف در خصوص این انفجار تأکید می‌کند.

یک منبع سیاسی لبنانی اعلام کرد، مکرون از زمان سفرش به بیروت که چند روز پس از انفجار بندر بیروت صورت گرفت تماس‌های تلفنی با مقامات سیاسی این کشور داشته و قرار است اول سپتامبر بار دیگر به لبنان بازگردد.

در ادامه نقشه راه فرانسه برای لبنان بر ضرورت بررسی فوری و کامل امور مالی عمومی و اصلاح بخش برق تأکید شده و در ادامه آمده است، پارلمان باید قوانین لازم برای ایجاد تغییر در دوره انتقالی را تصویب کند؛ تمامی فراکسیون‌های پارلمانی باید به این طرح‌ها رأی مثبت دهند تا دولت جدید بتواند در طول ماه‌های آینده آن را تصویب کند.

همچنین در این طرح آمده، فرانسه نقش اصلی را در بازسازی بندر بیروت، افزایش نظارت بهداشتی، اعزام تیم‌هایی از وزارت خزانه داری و بانک مرکزی برای حسابرسی مالی و کمک به برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را در کنار اتحادیه اروپا بر عهده خواهد داشت.

رویترز در پایان اعلام کرد، این نقشه راه می‌تواند نقش فرانسه را در لبنان تقویت کند، فرانسه‌ای که زمانی لبنان مستعمره آن بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала