معرفی اولین آدم در دنیا که ثروتش از 200 میلیارد دلار فراتر رفته است

© AP Photo / Ted S. Warrenمعرفی اولین آدم در دنیا که ثروتش از 200 میلیارد دلار فراتر رفته است
معرفی اولین آدم در دنیا که ثروتش از 200 میلیارد دلار فراتر رفته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جف بزوس رئیس شرکت آمازون و ثروتمندترین شهروند جهان ، اولین میلیاردر در طول تاریخ دنیا است که ثروتش از 200 میلیارد دلار فراتر رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، مجله Forbes با استناد به رتبه بندی خود تحت عنوان  Real-Time Forbes ، که ثروت میلیاردرها را به صورت آنلاین دنبال می کند ، این مطلب را اطلاع داده است.

در عین حال ، خاطرنشان می شود که این میلیاردر نتوانسته است مدت زیادی ثرت خود را در سطح بیش از 200 میلیارد دلار حفظ کند  و روز چهارشنبه ثروت وی 199.7 میلیارد دلار برآورد شده است. با این وجود ، حتی این برآورد رکورد جدیدی برای بزوس است. از ابتدای ژوئیه ، ثروت این میلیاردر آمریکایی طور پیوسته در حال رشد بوده و از بیش از 172 میلیارد دلار به رقم فعلی یعنی حدود 200 میلیارد دلار رسیده است.

این وضعیت در شرایط ادامه رشد ارزش سهام آمازون مشاهده می شود. قیمت سهام این شرکت در پایان روز سه‌شنبه ، 1.18 درصد افزایش یافته  و  به 3346.49 دلار در هر سهم رسید و میزان سرمایه شرکت آمازون نیز به 1.68 تریلیون دلار رسید. بزوس دارای 11.1 درصد از سهام آمازون است و از سال 2017 در صدر لیست ثروتمندترین افراد به روایت فوربس قرار دارد.

آمازون یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در جهان است. این شرکت علاوه بر ایالات متحده ، در کانادا ، چین ، برزیل ، ژاپن و کشورهای اروپایی نیز فعالیت دارد. فروشگاه اینترنتی Amazon.com در ژوئیه سال 1995 راه اندازی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала