پیام تسلیت رهبر کلیسای ارتدکس روسیه به مناسبت درگذشت آیت الله تسخیری

© Sputnik / Mikhail Golenkov /  مراجعه به بانک تصاویر پیام تسلیت رهبر کلیسای ارتدکس روسیه به مناسبت درگذشت آیت الله تسخیری
پیام تسلیت رهبر کلیسای ارتدکس روسیه به مناسبت درگذشت آیت الله تسخیری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پاتریارک کریل، رهبر کلیسای ارتدکس روسیه با ارسال نامه ای به آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به اقدامات و تلاشهای ارزشمند آیت الله تسخیری، مشاور عالی رهبر ایران در امور جهان اسلام در تفاهم میان ملتها و ادیان اسلام و مسیحیت ارتدکس، درگذشت این شخصیت دینی را به وی تسلیت گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلگرامی سفارت ایران در مسکو متن پیام پاتریارک کریل به شرح زیر می باشد :

آیت الله علی خامنه ای،رهبر عالی و دینی ج.ا.ایران

برادر گرامی

مراتب تسلیت این جانب را برای درگذشت نزدیکترین مشاور و یارتان آیت الله محمد علی تسخیری بپذیرید. آن مرحوم طرفدار صلح بین ادیان و تلاشگر جدی گفت و گو میان مسیحیت و اسلام بود . ایشان استعداد بی نظیری داشتند و همیشه می توانستند ببینند که چه چیزی می تواند پیروان مومن سنت های مختلف را متحد سازد .

به خوبی تلاش های مشترکمان را با آیت الله تسخیری در زمینه گفت و گوی بین ادیان از جمله با مشارکت دیگر رهبران دینی ، به یاد دارم .

پیام تسلیت رئیس شورای مفتیان روسیه به مناسبت درگذشت آيت الله تسخیری - اسپوتنیک ایران
پیام تسلیت رئیس شورای مفتیان روسیه به مناسبت درگذشت آيت الله تسخیری

ایشان از موسسین کمیسیون ایران و روسیه برای گفتگو میان مسیحیت ارتدکس و اسلام بودند که مدت بیست سال است این گفتگو ها سهم مهمی در توسعه تفاهم میان ملتها و کشورهای ما دارد .

من بسیار خوشحال بودم که در سال 2016 آیت الله تسخیری بدون توجه به کهولت سن و وضع جسمانی توانستند برای جلسه کمیسیون مشترک به مسکو بیایند. آخرین دیدار و صحبت صمیمی و گرم با ایشان را به یاد دارم. بگذار خاطره نیک مرحوم آیت الله تسخیری در قلبهای تمام کسانی که ایشان را می شناختند، جاودان بماند .

با عرض تسلیت – پاتریارک مسکو و تمام روس

یادآور می شود  آیت الله محمدعلی تسخیری (زاده ۲۷ مهر ۱۳۲۳)، نماینده استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و «مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی» در امور جهان اسلام ظهر روز سه شنبه 18 اوت به دلیل عارضه قلبی درگذشت.

آیت الله تسخیری در سال ۱۳۷۴ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را تأسیس کرد. وی در سال ۱۳۸۰ از سوی آیت الله خامنه ای، به سمت دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انتخاب شد و در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۱ از دبیری مجمع تقریب مذاهب کنار رفت و به سمت مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام منصوب شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала