مانتوروف:روسیه باید تا پایان سال هر ماه 1.5-2 میلیون دوز واکسن کرونا تولید کند

© Ministry of Health (Russia) /  مراجعه به بانک تصاویر مانتوروف:روسیه باید تا پایان سال هر ماه 1.5-2 میلیون دوز واکسن کرونا تولید کند
مانتوروف:روسیه باید تا پایان سال هر ماه 1.5-2 میلیون دوز واکسن کرونا تولید کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک، دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه گفت: روسیه باید تا پایان سال حدود 1.5 تا 2 میلیون دوز واکسن کووید-19 در هر ماه تولید کند و به تدریج حجم ماهانه را به 6 میلیون دوز افزایش دهد.

وی افزود: "اکنون سه شرکت بینوفارم، گنریوم و ار-فارم به این کار محلق خواهند شد. ما از واقعیت نتیجه می گیریم که تا پایان ماه اوت حدود 30 هزار دوز واکسن تولید می شود. از ماه سپتامبر با در نظر گرفتن شرکت های مشخص شده، حجم را چندین برابر می کنیم و تا پایان سال باید تولید حدود 1.5 تا 2 میلیون دوز در هر ماه را شروع کنیم و به تدریج حجم را به طور کلی به 6 میلیون دوز در ماه افزایش دهیم."

وی خاطرنشان کرد: با احتساب در خواست هایی که امروز دریافت می شود، تهیه واکسن به شرکای خارجی نیز در نظر گرفته می شود اما ابتدا لازم است که تقاضای داخلی تأمین شود.

پیش از این روسیه از ثبت اولین واکسن کووید-19 در جهان خبر داده بود. این دارو "اسپوتنیک وی" نامگذاری شده و تمام آزمایش های لازم را پشت سر گذاشته است. افزوده می شود که واکسن روسی بر پایه شاخه آدنوویروس توسط وزارت بهداشت روسیه در تاریخ 11 اوت به ثبت رسید و اولین واکسن ثبت شده ضد کووید در بازار خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала